حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/23 شمسی | 2024/09/13 میلادی
نماینده مردم دامغان در مجلس مطرح کرد:

جوان‌گرایی؛ حلقه مفقوده کابینه پیشنهادی چهاردهم

جوان‌گرایی؛ حلقه مفقوده کابینه پیشنهادی چهاردهم

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر میانگین سن کابینه ۶۰ سال است و جوان‌گرایی در دولت چهاردهم کم‌تر به چشم می‌خورد.

علی‌اکبر علیزاده در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» درراستای ارزیابی وزرای پیشنهادی معرفی شده از سوی دولت چهاردهم به مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور با انتخاب کابینه از گروه‌های مختلف قصد دارد که از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور برای حل و فصل امور استفاده کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: کارآمدی، پاکدستی، تخصص، امید به آینده، امین و صادق بودن و پایبندی به نظام و انقلاب و... از ویژگی‌هایی بود که رهبر معظم انقلاب در انتخاب وزرا بر آن تأکید داشتند.

بنا به گفته علیزاده، مجلس ولایی و انقلابی است و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداشته و با دولت هم تعامل دارد، اما این بدان معنا نیست که از تمام وزرای پیشنهادی حمایت می‌کند.

وی با اشاره به کارآمدی و کارایی وزرای پیشنهادی در دولت چهاردهم افزود: امیدواریم وزرا، دولتی هماهنگ تشکیل دهند تا بتوانند مشکلات مردم و جامعه را سریع‌تر مرتفع کنند.

علیزاده با اشاره به اینکه انتخاب وزرا در مجلس شورای اسلامی با جدّیت در حال بررسی است، بیان کرد: بعد از صحبت‌های رئیس‌جمهور در مجلس، نمایندگانی از هر دو جناح نظرات خود را اعلام کردند که این نشان از وفاق ملّی دارد.

این مقام مسئول در خصوص انتخاب وزرا در روزهای گذشته گفت: تاکنون ۶ وزیر به لحاظ الفبایی در مجلس حضور پیدا کرده و نمایندگان نظرات خود را در مورد وزرای پیشنهادی بیان کردند و مابقی طی روزهای آینده بررسی می‌شوند.

وی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی از اصلاح‌طلبان است ولی با این وجود ۱۷۰ نفر از نمایندگان موافق وی بودند، گفت: هیچ نماینده‌ای مخالف وزیر آموزش و پرورش نبود و وزیر اطلاعات نیز فقط یک مخالف داشت و برخی از وزرا نیز با مخالفت بیش‌تر نمایندگان روبرو شدند.

علیزاده همچنین عنوان کرد: با حضور مابقی وزرای پیشنهادی در مجلس طی روزهای آتی، پیش‌بینی بر این است که روز چهارشنبه عصر رأی‌گیری وزرا انجام شود.

وی با بیان اینکه مجلس به‌دنیال همکاری حداکثری با دولت است، افزود: مجلس به‌صورت جناحی برخورد نمی‌کند بلکه طبق قوانین و اصول انتخاب خواهد کرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با همت دولت و مجلس، دولتی منسجم، کارآمد و همراه تشکیل می‌شود، اظهار کرد: انتظار می رود دولت چهاردهم با انتخاب هر چه سریع‌تراعضای کابینه کار خود را آغاز کند و این موضع قطعاً به نفع مردم خواهد بود.

علیزاده با انتقاد بر اینکه جوان‌گرایی در دولت چهاردهم کم‌تر به چشم می‌خورد، اظهار کرد: در حال حاضر میانگین سن کابینه پزشکیان به ۶۰ سال رسیده است و جوان‌ترین وزرا، وزیر ارتباطات و راه هستند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از