حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مؤلفه‌های سردار مکتب ساز؛

حاج قاسم شاهکار انقلاب اسلامی است

حاج قاسم شاهکار انقلاب اسلامی است

حاج‌قاسم سلیمانی، سرداری مکتب ساز و دارای ویژگی‌های برجسته اخلاقی و انسانی بود که او را از بعد فردی خارج و تبدیل به یک مکتب انسان‌ساز کرد که هزاران سلیمانی دیگر از درون آن روییده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، سردار حاج‌قاسم سلیمانی، سرداری مکتب ساز و دارای ویژگی‌های برجسته اخلاقی و انسانی بود که او را از بعد فردی خارج و تبدیل به یک مکتب انسان‌ساز کرد که هزاران سلیمانی دیگر از درون آن ایجاد شده است.

اما علت اینکه حاج‌قاسم این‌چنین محبوب قلب‌ها شد در وعده خداوند در قرآن بدان اشاره شده که خداوند فرموده است که محبت افراد شایسته و باایمان را در دل‌های دیگران قرار می‌دهد: «إِن الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحمنُ وُدًّا؛ [۲۶]کسانی که ایمان آورده و کار‌های شایسته کرده‌اند، به‌زودی [خدای] رحمان برای آنان محبتی [در دل‌ها] قرار می‌دهد،سردار سرافراز اسلام، یکی از کسانی است که تمام زندگی‌اش را وقف خدا و خدمت به مردم کرده بود.

حاج‌قاسم الگویی بی‌بدیل بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جلیل شریفی‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» دررابطه‌با ابعاد شخصیتی حاج‌قاسم سلیمانی گفت: سپهبد سلیمانی علاوه بر ویژگی‌های نظامی که موفقیت‌های بسیاری را برای جهان اسلام به ارمغان آورد باروحیه مردمی و ولایت‌مداری در دل‌های آحاد ملت جای داشت و این مهم باعث شده که تمامی اقشار مردم ایران اسلامی چهار سال پس از عروج این عزیز سفرکرده عزادار باشند.

امام‌جمعه شهرستان آرادان در ادامه افزود: حاج‌قاسم سلیمانی پرچم‌دار جبهه مقاومت بود و به‌خوبی توانست رزمندگانی که از کشورهای مختلف به عضویت در این جبهه مقدس درآمده بودند را متحد کرده و امت واحده را برای تبعیت از ولایت عملیاتی و در عمل انقلاب را صادر کرده و به‌نظام اسلامی عمق استراتژیک ببخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شریفی‌نیا بیان کرد: جهاد بی‌امان، تواضع، صبر، دوراندیشی تفکر راهبردی، قدرت فرماندهی صحنه، توان تبدیل راهبرد به تاکتیک، نقش‌آفرینی در سطوح بلند دیپلماسی و طراحی راهبردی عملیاتی از خصوصیات ویژه این سردار شهید بود. 

وی افزود: شهید سلیمانی اگر چه در زمان حیات از محبوبیت بالایی در کشور و بین آزادی‌خواهان جهان برخوردار بود؛ اما بعد از شهادتشان شجاعت، ولایت‌مداری و روحیه استکبارستیزی ایشان به یک مکتب ارزشمند تبدیل شد و اکنون به‌عنوان یک‌ الگوی بی‌بدیل تجلی‌یافته است.

حاج‌قاسم شاهکار انقلاب اسلامی است

مسعود پری سوز نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به ابعاد شخصیتی برجسته شهید حاج‌قاسم سلیمانی گفت: حاج‌قاسم از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام بود که با اعتماد به خدا و ایمان به ولایت، در زمینه‌های مختلف نبردی و سیاسی، دشمنان اسلام را نابود و محرومان را حمایت کرد.

فرمانده سپاه شهرستان مهدی‌شهر در ادامه افزود: وی با داشتن خصوصیاتی مانند شهامت، بینش، دقت، انضباط، جسارت، مهرورزی، راستی، صمیمیت، فروتنی، الگویی برای تمام مدیران و مجاهدان اسلامی شد.

بنا به گفته فرمانده سپاه شهرستان مهدی‌شهر حاج‌قاسم یکی از شاهکارهای رهبر انقلاب بود که با شاگردی از امام خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای، به مقامی از معرفت و جهاد دست‌یافت که کمتر کسی می‌تواند به آن دست یابد.

این مقام مسئول در نهایت ابراز کرد: ما به‌عنوان فرماندهان و مسئولان سپاه، باید از شخصیت و رفتار مدیریتی حاج‌قاسم الگو گرفته و در جهت اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، کوشش کرده و باتکیه‌بر قرآن و اهل‌بیت (ع)، در برابر دشمنان اسلام و مستکبران دنیا، مقاومت کرده و در کنار مردم، خدمت کنیم.

حاج‌قاسم پایه‌گذار مکتب مقاومت است

عباسعلی کاظمی نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، در مورد ابعاد شخصیتی حاج‌قاسم سلیمانی گفت: حاج‌قاسم یکی از صدها بزرگ‌مردانی است که در سایه مکتب امام و رهبر انقلاب رشد کرد و به بلوغ رسید و جهانی را تحت‌تأثیر خود قرارداد و با شهادتش نشان داد راهی که او و یارانش در سراسر جهان از سال‌ها پیش آغاز کرده‌اند ادامه خواهد داشت؛ چراکه او بی‌تردید پایه‌گذار "مکتب مقاومت اسلامی" است.

وی در ادامه افزود: جبهه مقاومت راه شهید سپهبد قاسم سلیمانی را تا سرنگونی کامل استکبار و صهیونیسم بااقتدار ادامه می‎‌دهد و اگرچه آمریکای جنایت‌کار یکی از یاران وفادار انقلاب اسلامی را از ما گرفت، اما هزاران سلیمانی دیگر در صحنه مقاومت حضور دارند.

فرمانده سپاه شهرستان آرادان اظهار کرد: بعد از گذشت چهار سال از شهادت سردار سلیمانی مردم مؤمن و ولایت‌مدار ایران اسلامی همچنان عزادار این بزرگ‌مرد جبهه مقاومت هستند و بدون شک راه ایشان هم در ایران اسلامی و هم‌ در جبهه مقاومت پر رهرو خواهد بود.

مکتب حاج‌قاسم همواره انسان‌ساز است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت دررابطه‌با ابعاد شخصیتی حاج‌قاسم سلیمانی گفت: حاج‌قاسم اثبات کرد کسی که صفای باطن دارد به یک منبع نورانی و وحیانی متصل است و مکتب امام راحل این‌چنینی افتخاری را پرورانده که باعث مباهات انقلاب اسلامی شده است.

وی در ادامه افزود: حاج‌قاسم نورانیت و معنویت خود را به دیگران نیز منتقل می‌کرد و اگر در هر برههٔ دیگری از تاریخ نیز بود این‌چنین نقش‌آفرینی کرده و موجب تعالی وجهه اسلام می‌شد و اگر در واقعه عاشورا نیز حضور داشت قطعاً جزء یاران امام حسین بود و در رکاب امام و پیشوای خود شهید می‌شد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان سمنان در ادامه ابراز کرد: حاج‌قاسم تکلیف محور بود و در تصمیم‌گیری‌های خود عقلانیت و ولایت و بصیرت را توأمان با یکدیگر داشت .

بنا به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس‌الدین شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه ولایت محور بود و تنها لقلقه زبان نبود و تمام‌قد در دفاع از ولی‌فقیه پیشقدم بود و در راه ولایت‌فقیه دیپلماسی و میدان را در کنار هم قرارداد.

این مقام مسئول در نهایت اذعان داشت: حاج‌قاسم را به‌ظاهر به شهادت رساندند؛ اما هرگز نتوانستند جوشش حرکت او را متوقف کنند و مکتب او همچنان انسان‌ساز است.

 انتهای خبر/

 

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از