حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
کارشناس سیاسی:

حذف یارانه به قشر ضعیف آسیب می‌زند

حذف یارانه به قشر ضعیف آسیب می‌زند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: قشر ضعیف و کم درآمد جامعه از حذف یارانه‌های نقدی آسیب جدی می‌بینند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اینکه آزموده را آزمودن خطاست، گفت: کسانی که مدعی ایجاد تحول در کشورند همان‌هایی هستند که در مسئولیت‌های قبلی خود نه پاسخگو بودن و نه طرح‌هایی را مطرح کردند که به نفع مردم باشد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به حضور طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت روحانی در ستاد پزشکیان، اظهار کرد: طیب‌نیا با دادن یارانه مخالف بود و دیدگاهش حذف آن است.

وی در ادامه افزود: با شرایط اقتصادی موجود کشور و رشد تورم و کاهش ارزش پول ملی؛ اگر یارانه‌ها در قالب نقدی یا غیرنقدی به مردم خصوصاً قشر متوسط و ضعیف جامعه داده نشود، در معیشت آنها مشکل ایجاد خواهد شد.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه انتظار مردم از رئیس‌جمهور آینده حل مشکلات اقتصادی و معیشتی است، گفت: رئیس‌جمهور آینده اگر بخواهد یارانه را حذف و افزایش قیمت بنزین داشته باشد، این موضوع سبب افزایش قیمت کالاهای دیگر شده و نهایتا مشکلات مردم دوچندان می‌شود.

این کارشناس تصریح کرد: متأسفانه مسعود پزشکیان در کارنامه خود کارهایی را انجام داده که باعث نگرانی مردم شده است.

وی با اشاره به توصیه‌های رهبری در رابطه با شاخص‌های کارگزاران و وزرای نامزدهای انتخاباتی، بیان کرد: فکر نکنید که خودشیفته آمریکا بودن باعث حل تمام مشکلات کشور می‌شود.

کنعانی‌مقدم تصریح کرد: کسی که انحراف در مواضع انقلاب داشته و نسبت به انقلاب و آرمان‌های امام شک و تردید دارد را انتخاب نکنید.

وی با اشاره به زمزمه‌های گرانی بنزین توسط مشاوران مسعود پزشکیان، گفت: بنزین شاه کلید تمام گرانی‌هاست.

کنعانی‌مقدم با بیان اینکه طرح افزایش قیمت بنزین باعث ایجاد فتنه‌ای جدید می‌شود، تصریح کرد: وقتی بنزین گران شود کالاهای اساسی در معیشت مردم نیز افزایش قیمت پیدا خواهد کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از