حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
یادداشت؛

حرم تا حرم پناه ماست

حرم تا حرم پناه ماست

زهرا صفا نویسنده و پژوهشگر در یادداشتی اختصاصی نوشت: شیعیان ایران اسلامی در پناه امام رضا (ع) و خواهر گرامی‌شان دلگرم و امیدوار هستند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ زهرا صفا نویسنده و پژوهشگر در یادداشتی اختصاصی نوشت: در آغوش شیعه گرم‌ترین قلب‌ها می‌تپد؛ زیرا تابناک‌ترین و مقدس‌ترین گوهرها از آن ماست. 

یکی از این گوهرها، حضرت فاطمه معصومه (س)، خواهر نازنین امام رضا (ع) است. ایشان کریمه اهل‌بیت (ع) و از دانش، علم و اخلاق عالی برخوردار بودند که این بزرگوار را خاص و محبوب‌تر می‌کند.

 از ارزش‌های بنیانی حضرت معصومه (س) می‌توان به علم، اخلاق، تقوا و کرامتشان اشاره کرد که باعث شده است تا امروز به‌عنوان عالمه و کریمه اهل‌بیت (علیهم‌السلام) شناخته شوند. 

بانو باتربیت و آموزش اصول ایمان و مبانی اخلاقی، به نمونه‌ برتری برای همه‌ انسان‌ها تبدیل شدند و به‌عنوان الگویی برای تمام مؤمنان و اعتقادات شیعه مورد احترام و تقدیر قرار گرفتند.

دل‌بستگی خانم فاطمه معصومه(س) به برادرشان آقا امام رضا (ع) و داستان سفرشان به ایران بیش از هر مطلبی به خانم زینب کبری (س) شبیهشان می‌کند؛ شاید به همین دلیل است که در قلب و روح تمام ایرانیان جا دارند و حرم تا حرم پناه ماست! خصوصاً این‌که مولا امیرمؤمنان (ع) زیارت خانم را همانند زیارت خانم فاطمه زهرا (س) دانسته‌اند.

 برای ما ایرانیان داشتن فرزند دختر، به معنای داشتن قلبی پر از عشق و مهربانی است که هر روز به‌تدریج بزرگ‌تر و قوی‌تر می‌شود.

 نام‌گذاری سالروز میلاد خانم فاطمه معصومه (س) به روز دختر از هیجان‌انگیزترین و پرمعناترین اتفاقات تقویم است؛ ولی گمانم تلفیق و آمیختن نگاه کریمه مقدسه عالمه فاطمی با وجود دختران ایران‌زمین یادآور داشتن گران‌ترین گنجینه زندگی است. 

ازاین‌رو نباید از زیبایی فرزند دختر خود غافل شده و همواره باید از حضور و دل‌بستگی او لذت ببریم؛ یعنی داشتن فرزند دختر یکی از زیباترین هدایا و برکاتی است که ممکن است در زندگی داشته باشیم. 

زیبایی فرزند دختر معنا و موجباتی است که اغلب به آن توجه نمی‌کنیم وقتی گوهر درخشانی؛ چون خانم در میان ما می‌تابد. حفاظت از دختران به‌عنوان یک دارایی بااهمیت و گفتن از عفاف و حجاب آن‌ها امری بسیار حیاتی است و به معنی احترام به حقوق و عزت دخترانمان در اوج آزادگی و وارستگی چون خانم فاطمه معصومه (س) که هیچ حجابی و هیچ عفافی مانع رشد و شکوفایی آنان نیست و نخواهد بود. 

یادداشت: زهرا صفا نویسنده و پژوهشگر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از