حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان خبر داد:

خسارت میلیاردی سیل در شهرستان دامغان

خسارت میلیاردی سیل در شهرستان دامغان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان از برآورد خسارت 507 میلیارد تومانی به باغات و زمین‌های زراعتی در شهرستان دامغان خبر داد.

کمال طاهریان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه بارش باران شدید، سیلاب و تگرگ اخیر در استان سمنان خسارت زیادی را به‌خصوص در بخش زراعت و باغبانی به وجود آورده، گفت: برآورد خسارت از دستگاه‌های ذی‌ربط بالغ بر ۶۶۴ میلیارد تومان است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بیان کرد: خسارت وارد شده در بخش زراعت، باغداری و تأسیسات و ساختمان‌های کشاورزی ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است. 

این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین میزان خسارات وارد آمده در سیل و تگرگ اخیر متعلق به شهرستان دامغان بوده است، گفت: شهرستان دامغان با رقم ۵۰۷ میلیارد تومان بیشترین خسارت را دیده است که شامل خسارت به  ۷۲۰ هکتار زمین‌های زراعی با رقم ۲۴ میلیارد و 900 میلیون تومان و  در بخش باغداری ۱۶۷۰ هکتار با رقم ۴۸۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

طاهریان در ادامه افزود: خسارت وارد شده در شهرستان گرمسار ۴۵ میلیارد تومان، شهرستان شاهرود ۴۲هزار و 500 میلیارد تومان و شهرستان آرادان ۳۲ میلیارد تومان و میامی ۲۲ میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه بارش باران شدید و تگرگ طی روزهای اخیر به بروز خسارات به برخی زیرساخت‌ها و ابنیه استان هم منجر شده است، تأکید کرد: مابقی خسارات وارده تا برآورد ۱۳/۳ میلیارد تومان، خساراتی است که به ابنیه، طرح‌های آبرسانی و بخش تأسیسات زیر بنایی وارد شده است. 

وی با بیان اینکه برخی باغات شهرستان دامغان بعضاً ۱۰۰ درصد محصول خود را از دست داده‌اند، افزود:  تداوم خسارت وارد شده به باغ‌های پسته شهرستان دامغان حدوداً تا سه سال ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: پرداخت خسارات باغداران و کشاورزان استان توسط بیمه یکی از اقداماتی است که هم اکنون مورد پیگیری قرار گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از