حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
یادداشت/

داشتیم ژاپن می‌شدیم که انقلاب شد!

داشتیم ژاپن می‌شدیم که انقلاب شد!

گاهی برای بیان دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران نیاز به چینش کلمات و تفهیم آن به مردم نیست، کافی است مردم فقط کمی فکر کنند، ببینند و عادلانه قضاوت کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ شاید قاطبه نسل امروز جامعه، ندانند مردم در دوران پهلوی تنها می‌توانستند با حقوق یک روز کارگری 10 عدد نان سنگک بخرند، اما امروز می‌توانند با حقوق یک روز کارگری 100 سنگک بخرند! اما چه کنیم که مخالفان نظام این حد از فقر در دروان پهلوی را بر نمی‌تابند.

همچنین اگر بخواهیم قیاسی مع‌الفارق داشته و دوروی سکه فقر و غنا را بررسی کنیم در دروان پهلوی عده‌ای در حلب آبادی‌ها روزگار می‌گذراندند و برخی در کاخ‌های سعدآباد غرق در نعمت بودند؛ اما امروز به برکت انقلاب اسلامی خبری از حلب نشینی نیست.

از سوی دگر برای دریافت خدمات و برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بد نیست به مقایسه مردمی که در روستاها آب و برق نداشتند و حالا علاوه بر آب و برق، گاز، تلفن و اینترنت جزو نیازهای اولیه آنها محسوب می‌شود و گاه از کم‌شدن سرعت اینترنت گلایه می‌کنند، اشاره کنیم که البته برای سلطنت‌طلبان و معاندان چندان خوشایند نیست.

اینکه در آن روزگار چند درصد مردم سواد خواندن و نوشتن داشتند را مقایسه نکنیم با امروز که تحصیلات دانشگاهی و حتی بورسیه شدن دانشجویان و جوانان نخبه، عجیب و دورازذهن نیست.

فرزندانی که امروز همه با ماشین شخصی یا سرویس به مدرسه می‌روند به ذهنشان هم خطور نمی‌کند پدربزرگ‌هایشان پای پیاده از روستا به شهر می‌آمدند برای تحصیل چرا که روستا مدرسه و جاده و ماشین و سرویس نداشت.

دختران تازه‌عروس با یک‌بار الاغ جهیزیه به خانه بخت می‌رفتند و این روزها یک کامیون هم جهاز یک عروس را نمی‌تواند حمل کند، هزینه‌های عروسی‌های آن‌چنانی که مردم دهک متوسط جامعه می‌گیرند و کم از عروسی‌های اعیانی ندارد که بماند. از خانه‌هایی که چند خانوار در آن ساکن بودند رسیدیم به جایی که هر خانواده یک‌خانه و یک باغ یا ویلا هم برای خودش فراهم کرده است؛ خانوارهایی که به قول خودشان حداقل دستمزد را دریافت می‌کنند!

در حوزه پزشکی از ساخت حلزون گوش برای ناشنوایان گرفته تا پیوند قلب و قرنیه و کلیه و کبد که پزشکان ما برای دست‌گرمی انجام می‌دهند باید نگاهی داشت به دوره پهلوی که چه بسیار هم‌وطنان با تب و سرخک و سیاه‌سرفه راهی گور شدند.

شاید تقصیر جمهوری اسلامی است که همه تلاشش را کرده تا رفاه مردم فراهم شود و فراموش کرده که دستاوردهایش را روزمره به مردم یادآوری کند.

مقایسه دستاوردهای انقلاب اسلامی با رژیم شاهنشاهی کار عاقلانه‌ای نیست! آمار نشان می‌دهد جمهوری اسلامی چند برابر رژیم گذشته به رفاه و عزتمندی مردم کشور توجه کرده است، پیشرفت فقط پیشرفت رفاهی یا اقتصادی یا علمی نیست. ما در حوزه دینی و اسلامی پیشرفت درخوری داشتیم، حضور مردم در هیئت‌ها و جشن‌های مذهبی و مراسم‌های اعتکاف و تشییع شهدا و استقبال از سران مملکتی نشانه پیشرفت عقلی و احترام به شهروند ایرانی است.

گاهی برای بیان دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران نیاز به چینش کلمات و تفهیم آن به مردم نیست، کافی است مردم فقط کمی فکر کنند، ببینند و عادلانه قضاوت کنند. روزی که سیم‌خاردار هم نمی‌توانستیم بسازیم و حالا موشک قاره‌پیما داریم را به خواب هم نمی‌دیدیم.

به نظر بزرگ‌ترین مقایسه جمهوری اسلامی ایران با رژیم منحوس پهلوی همین است که در این چهل و چند سال یک وجب خاک به بیگانه ندادیم که پهلوی آرارات و بحرین را چشم‌روشنی داد و رفت!

 پیشرفت‌های جمهوری اسلامی در تمام حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی، رفاهی، پزشکی، اقتصادی، موشکی، دینی و فرهنگی در قالب یک یادداشت یا کتاب نمی‌گنجد.

یادداشت: هدیه بشارت-نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از