حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سمنان:

دانشجویان نقطه امید کشور هستند

دانشجویان نقطه امید کشور هستند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سمنان گفت: امروز دانشجویان مانند همیشه نقطه امید کشور هستند و از سویی دیگر این امید، نقطه هدف دشمن قرار گرفته است.

سید محمد معروفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه دانشجویان پیش‌گامی و جدیت خود را در مبارزه با استکبار خارجی و استبداد داخلی بارها نشان دادند، گفت: دلیل نام‌گذاری ۱۶ آذر به‌روز دانشجو به‌خاطر استکبارستیزی دانشجویان در سال ۱۳۳۲ بود و این هدف عظیم همچنان سرلوحه دانشجویان قرار دارد.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سمنان خاطرنشان کرد: دانشگاه می‌بایست به‌واسطه فضای علمی، پژوهشی و جنبشی محلی برای تربیت و کادرسازی نیروی طراز انقلاب اسلامی باشد؛ اما متأسفانه به‌واسطه جنگ ترکیبی دشمن و مهم‌تر از آن برخی کژاندیشی‌ها و برخوردهای غیراصولی مسئولین دانشگاهی، فضای علمی به محیطی ساکن و منفعل تبدیل شده که این موضوع خطر و انحراف بزرگی محسوب می‌شود.
 

معروفی با تأکید بر پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، تصریح کرد: ترس از ایجاد دوقطبی موجب شده است مسئولین دانشگاه از برگزاری فعالیت‌های سیاسی و جنبشی خودداری کنند و این در حالی است که بارهاوبارها این فعالیت‌های جنبشی که خط مقدم آن برنامه‌هایی همچون کرسی آزاداندیشی، تریبون آزاد و جلسات نقد و بررسی و... است مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بوده است.
 

وی اظهار کرد: باید از انتقادات و نکته‌سنجی‌های دانشجویان استقبال کرده و با ایجاد فضای نقد و گفتگو زمینه حل مسائل دانشگاه و کشور فراهم شود چرا که با بی‌تفاوت کردن دانشگاه‌ها و آرام‌کردن آن به بهانه‌های مختلف نه‌تنها آرامش در جامعه حاکم نخواهد شد؛ بلکه باید منتظر طوفان‌ها و تلاطم‌های بسیاری بعد از آن در ابعاد اجتماعی و سیاسی باشیم.
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سمنان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار رمضانی با دانشجویان خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه در این دیدار اشاره کردند که جوانان گذشته با توکل بر خدا و امید و جهاد علی‌رغم شنیدن بسیاری از جملات ما نمی‌توانیم، در هشت سال جنگ حق علیه باطل استقامت کردند و درنهایت پیروز نهایی این نبرد شدند و در زمان کنونی نیز با اعتماد مسئولین به جوانان و دانشجویان، در جنگ ترکیبی امروز هم فاتح جنگ خواهیم شد.
 

معروفی اظهار کرد: مسئولان وظیفه دارند که با پذیرفتن فضای آزاداندیشی و بالابردن ظرفیت خود به جوانان میدان دهند تا بتوانند نظرات و انتقادات خود را مطرح کنند همان گونه که نهادهای نظارتی بیرون از دانشگاه نیز باید شرایط و مقتضیات یک جامعه علمی را بپذیرند.
 

 وی ضمن اشاره به برنامه‌های دشمنان برای جوانان مملکت، تصریح کرد: امروز دانشجویان مانند همیشه نقطه امید کشور هستند و از سویی دیگر این امید، نقطه هدف دشمن قرار گرفته است.
 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سمنان در ادامه افزود: بسیج دانشجویی یکی از برنامه‌های خوب و اثرگذار خود را باهدف امیدآفرینی در دانشجویان با عنوان راهیان پیشرفت تعریف کرده است که در این برنامه مخاطب عازم مراکزی که مظهر پیشرفت انقلاب اسلامی با وجود تحریم‌ها و مشکلات پیشرو بوده است می‌شود و روایت پیشرفت آنجا را می‌بیند و می‌شنود که نیازمند توجه ویژه مسئولین به این برنامه هستیم.
 

معروفی اظهار کرد: یک خطر قابل‌توجه در دانشگاه‌ها تصدی فعالیت‌ها توسط مسئولین و کاهش اختیار عمل دانشجویان است که باید به این موضوع توجه ویژه‌ای صورت گیرد چراکه با اعتماد به دانشجویان به‌عنوان آینده‌سازان و مسئولین آینده این کشور زمینه سرمایه‌گذاری برای آینده مملکت فراهم می‌شود.
 

 وی اذعان داشت: مطمئناً در کنشگری‌های دانشجویی آزمایش‌وخطا وجود دارد که می‌بایست مسئولین دانشگاه با صبوری کنار دانشجویان قرار گیرند و آنها را راهنمایی کنند نه اینکه به حیطه تصدی‌گری پای گذارند.
 

 معرفی در ادامه بحران‌های دانشگاهی افزود: خطر دیگر تغییر اولویت‌های دانشگاه است که بعضاً دیده می‌شود که مسئولین دانشگاهی به بهانه کمبود بودجه از بودجه فرهنگی دانشگاه کم می‌کنند و وقتی کار فرهنگی در دانشگاه تضعیف می‌شود با نسلی مواجه می‌شویم که می‌گوییم این نسل دارای ویژگی‌های خاصی هست.
 

وی خاطرنشان کرد: ما باید در عمل ببینیم که به دانشجویان چه داده‌ایم و از دانشجو چه می‌خواهیم؟ دشمن چه هزینه‌ای می‌کند و ما چه هزینه‌ای می‌کنیم؟
 

مسئول دفتر بسیج دانشجویی سمنان در پایان ضمن تقدیر از برخی مسئولین دانشگاهی که با فهم متعالی از دانشجو، دانشگاه و رسالت‌های آنان، به جوانان و دانشجویان میدان می‌دهند اظهار امیدواری کرد که روزبه‌روز شاهد ارتقا علمی و عملی دانشگاه‌ها و در ادامه شکوفایی انقلاب اسلامی باشیم.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از