حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
در شهرستان گرمسار انجام شد؛

دستگیری عاملان کلاهبرداری با رسید جعلی

دستگیری عاملان کلاهبرداری با رسید جعلی

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار از دستگیری دو نفر که از طریق نرم‌افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ داود آقازاده در رابطه ‌با روند دستگیری عاملان این کلاهبرداری گفت: در پی تماس یکی از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه که دو خانم جوان برای خرید لباس مراجعه به مغازه من مراجعه و پس از خرید با گوشی خود اقدام به واریز وجه کرده که بعد مشخص شد رسید جعلی بوده و واریزی انجام نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

 

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی پس از حضور در محل و با مراجعه شاکی و طرح شکایت خود، مظنونین به کلاهبرداری را با رعایت قانون شهروندی برای بررسی بیشتر موضوع به مقر پلیس آگاهی شهرستان دلالت دادند.

 

آقازاده با بیان اینکه یکی از مظنونین هنگام انتقال به مقر انتظامی سعی داشت دور از چشم مأموران سیم کارتی که با آن کلاهبرداری کرده بود را معدوم کند که با هوشیاری مأموران موفق به این کار نشد خاطرنشان کرد: پس از حضور هر دو مظنون به پلیس آگاهی باتوجه‌به وقوع چند فقره کلاهبرداری مشابه در سطح شهر، شکات دیگر برای شناسایی این خانم جوان به پلیس آگاهی فراخوانده شدند.

 

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از تأیید هویت متهمان توسط شکات دیگر و با بررسی‌های بیشتر پلیس دراین‌خصوص مشخص شد این دو خانم جوان با استفاده از اکانت‌های جعلی در فضای مجازی و نرم‌افزار ساخت رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشگاه‌ها مختلف کرده بودند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار ادامه داد: متهمان در ابتدا منکر بزه انتسابی بودند؛ اما در مواجه با ادله و مستندات پلیس لب به اعتراف گشوده و به ۱۱ فقر کلاهبرداری به ارزش ۲۲۰ میلیون ریال از طریق ساخت رسید جعلی اعتراف کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی به دادسرا معرفی روانه زندان شدند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی در این زمینه توسط متهمان شناسایی مال‌باختگان دیگر همچنان ادامه دارد به تمام شهروندان توصیه کرد: لازم است افراد در زمان معامله ابتدا با بررسی حساب بات خود از واریز پول به‌حساب خود اطمینان حاصل کرده و سپس کالا را تحویل خریدار دهند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمان فضای مجازی دراسرع‌وقت مراتب را از طریق تماس ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از