حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
واعظ شهیر سمنان:

دشمنان به‌دنبال اربعین‌هراسی هستند

دشمنان به‌دنبال اربعین‌هراسی هستند

واعظ شهیر سمنان گفت: در حالی که دشمنان به‌دنبال واگرایی مسلمانان در پیاده‌روی اربعین هستند، اما امسال پرشورتر از سال‌های گذشته و با شعار «کربلا طریق‌الاقصی» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین محمدرضا شمس‌الدین در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به قیام امام حسین (ع) گفت: قيام امام حسين (ع) دارای ابعاد مختلفي است که باید به همه ابعاد آن توجه شود و در اين ميان زمینه‌ها و دلايل شکل‌گیری اين نهضت عظيم حائز اهمیت است و تبيين دلایل قيام عاشورا مکتبی برای مسلمانان به‌ویژه شيعيان است.

واعظ شهیر سمنان در ادامه تصریح کرد: نهضت عاشورا یکی از نقاط عطف در تاریخ اسلام به شمار می‌رود که به‌نوعی سبب پایداری و زنده نگه داشته شدن اسلام تا امروز شده و باعث گسترش و معرفی روزافزون آن در دنیا شد. 

وی در ادامه افزود: با جنایات رژیم جنایت‌کار صهیونیستی در فلسطین، کربلا و عاشورای دیگری در حال به وجود آمدن است و نهضت عاشورا در حال تکرار است و راه شهدای کربلا از عاشورا تا به امروز ادامه دارد. 

شمس‌الدین در ادامه خاطرنشان کرد: راه شهید اسماعیل هنیه مانند همه شهدای مقاومت ادامه دارد و این یک مسیر برای پیروزی‌های بدون شکست است، راه شهدا همان مسیر و مکتب عاشوراست که از روی اراده قوی و ایمان و توکل به خدا به وجود آمده است.

 وی با بیان اهمیت مسئله اربعین حسینی گفت: راهپیمایی اربعین مسئله مهمی است و هر چیزی که اهمیت دارد آماج حمله دشمن قرار می‌گیرد. 

این مقام مسئول با اشاره به تبلیغ گسترده فرقه‌های انحرافی در مسیر پیاده‌روی اربعین گفت: باید مراقب ظرفیت عضوگیری و تبلیغات گروه‌های انحرافی در پیاده‌روی اربعین باشیم. 

شمس‌الدین همچنین ابراز کرد: با توجه به جنایت‌های ضد بشری صهیونیست‌ها در فلسطین و ترورهای رژیم صهیونیستی، به‌ویژه در جنایت اخیر و شهادت اسماعیل هنیه؛ اربعین امسال حال و هوای دیگری خواهد داشت و محتوای محوری اربعین امسال مقاومت خواهد بود و امتداد پیدا می‌کند، و در کربلای معلی با شعار جهانی کربلا - طریق‌القدس به گوش جهانیان مخابره می‌شود. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از