حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/24 شمسی | 2024/05/13 میلادی
کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی:

دومینوی بیداری اسلامی به قلب استکبار رسیده است

دومینوی بیداری اسلامی به قلب استکبار رسیده است

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروز فضای یک‌جانبه‌گرایی رسانه‌ای در دنیا شکسته شده و موج بیداری اسلامی به قلب اروپا و آمریکا رسیده است.

سید محمدحسن موسویان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، با اشاره به موج اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا گفت: با وجود آنکه امپراتوری رسانه‌های غربی به دست صهیونیست‌ها است و در تلاش برای وارونه‌نمایی حقایق است، اما با ایجاد شبکه‌های اجتماعی در دنیا این فضای یک‌جانبه‌گرایی در حوزه رسانه شکسته شده است.

این کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه افزود: طی سال‌های گذشته با خفقان رسانه‌ای در اروپا و آمریکا مردم این کشورها از عمق فاجعه رخ‌داده در غزه و فلسطین بی‌خبر بودند؛ اما با گسترش رسانه‌ای امروز شاهد هستیم دروغ‌های آنها در حوزه حقوق بشر و آزادی بیان برای مردم دنیا برملا شده است.

بنا به گفته موسویان، دانشجویان و نخبگان در اروپا و آمریکا از حداقل امکانات بیمه و سلامت به اسم کسری بودجه محروم هستند؛ اما در مقابل کشورهای آنها هزینه‌های هنگفتی را برای نسل‌کشی در غزه پرداخت می‌کنند که این موضوع نیز به خشم و انزجار مردم و نخبگان در این کشورها افزوده است.

وی همچنین ابراز کرد: خون مظلوم وجدان‌های پاک را بیدار می‌کند و کشتار این حجم از انسان‌های بی‌گناه در غزه و فلسطین موج بیداری را در دنیا ایجاد کرده که فضای خفقان صهیونیست‌ها قطعاً توان مقابله با آن را ندارد و این دومینوی اعتراضات ضد صهیونیستی در حال گسترش است.

موسویان با اشاره به جمله‌ای از امام راحل مبنی بر اینکه «مگر می‌شود که شخصی برای شکم یا یک حزب سیاسی جانش را بدهد»، اظهار کرد: آنچه که مسلم است این است که بیدارشدن موج عدالت‌طلبی در دنیا سبب شده است که دانشجویان و نخبگان حاضر شوند برای رسیدن به عدالت جانشان را بدهند و سخت‌ترین شکنجه‌ها را تحمل کنند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به  اتهامات برخی سناتورهای آمریکایی مبنی بر اینکه  افراد معترض از نیروهای جمهوری اسلامی ایران هستند، افزود: این جملات مضحک است و گستردگی اعتراضات نشان می‌دهد که وابستگی به هیچ جریان خاصی وجود ندارد،  بلکه موجب بصیرت‌طلبی و بیداری است که در حال گسترش به کل اروپا است و قطعاً آنها توان رویارویی با این حجم از اعتراضات را نخواهند داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از