حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان:

رأفت امام رضا شامل غیرمسلمانان هم می‌شود

رأفت امام رضا شامل غیرمسلمانان هم می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان گفت: کرامات و رافت امام رضا (ع) جهان‌شمول است و حتی غیرمسلمانان را هم در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر ابراهیمی‌فر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به ارادت تمامی مسلمانان جهان به امام رئوف گفت: امام رضا (ع) ولی‌نعمت همه بشریت مخصوصاً ما ایرانی‌ها هستند و همه مسلمانان جهان از اقصی ‌نقاط دنیا برای توسل و عرض حاجت به زیارت امام رئوف می‌آیند.

مدیر حوزه‌های علمیه استان سمنان در ادامه افزود: تنها یک گروه از فرقه ضاله اهل‌سنت که وهابی هستند توسل را شرک دانسته و اعتقادی به توسل ندارند؛ ولی مابقی گروه‌های اهل‌تسنن و حتی ادیان دیگر به امام رضا (ع) عشق و ارادت قلبی دارند.

ابراهیمی‌فر تصریح کرد: حتی علمای اهل‌سنت به امام رضا (ع) ارادت قلبی و ویژه‌ای داشتند و حاکم نیشابوری که از دانشمندان اهل‌سنت بود، مشمول عنایات ویژه امام رضا (ع) شده بود.

بنا به گفته وی، امام خوبی‌ها حتی به غیرمسلمانان هم توجه داشته و رافت و کرامات ایشان حتی شامل این دسته از افراد هم می‌شود و معنای واژه رئوف بودن امام نیز به همین موضوع برمی گردد که رافت ایشان عمومی است و حتی شامل حال غیرمسلمانان هم می‌شود.

ابراهیمی‌فر با بیان اینکه امام رئوف توجه ویژه‌ای به زائرین خود داشته و به آنها بشارت داده که آنها را مورد شفاعت خود قرار می‌دهد، بیان کرد: امام رضا فرمودند: کسانی که مرا با وجود بعد مسافت زیارت می‌کنند من سه جا نزد آنها می‌آیم  اول جایی که پرونده انسان را به دستش می‌دهند دوم هنگام گذر از پل‌صراط و در نهایت کنار میزان اعمال.

این مقام مسئول به روایتی از امام جواد (ع) فرزند امام رضا (ع) اشاره و اظهار کرد: از حضرت سؤال فرمودند زیارت پدر شما افضل است یا زیارت حضرت اباعبدالله الحسین که امام در جواب فرمودند زیارت پدر من افضل است؛ زیرا زیارت حضرت اباعبدالله را همه مسلمانان جهان می‌توانند انجام دهند؛ اما پدر من غریب است و تنها عده‌ای از مسلمانان جهان  می‌توانند به این زیارت نائل شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از