حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
امام جمعه موقت میامی:

رأی اعتماد مجلس با شاخصه‌های رهبری باشد

رأی اعتماد مجلس با شاخصه‌های رهبری باشد

امام جمعه موقت میامی گفت: مجلس شورای اسلامی بر اساس شاخصه‌های رهبر انقلاب به وزرای پیشنهادی رأی‌ اعتماد دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمود رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع، با اشاره به وظیفه مجلس در رأی اعتماد به اعضای دولت چهاردهم، گفت: رئیس‌جمهور فهرست پیشنهادی دولت چهاردهم را ۲۱ مرداد ماه تقدیم مجلس کرد و اکنون نوبت مجلس دوازدهم است تا تکلیف دولت را، در سریع‌ترین زمان ممکن مشخص کند.

امام جمعه موقت میامی با بیان اینکه از ترکیب اسامی پیشنهادی، به نظر می‌رسد که پزشکیان، تلاش کرده که به «دولت وفاق» نزدیک شود، بیان کرد: اگرچه درباره ترکیب سِنی افراد پیشنهادی و نیز توانمندی برخی اعضاء اما و اگرها و نقدهایی وجود دارد اما در مجموع می‌توان این حرکت رئیس‌جمهور در توجه به جریان‌های سیاسی را تحسین کرد.

رستمی، اقتضای تحقق مطالبات رهبر حکیم انقلاب را توجه به تشکیل سریع‌تر دولت دانست و گفت: نمایندگان از یک سو، باید با مواجهه مثبت و تعامل حداکثری، به این مرحله ورود کنند و از سوی دیگر، اختیارات قانونی خود را نادیده نگیرد و به شاخص‌هایی که رهبر انقلاب اعلام کرده‌اند، سهل‌انگاری نکنند.

وی افزود: رأی اعتماد دقیق و واقع‌بینانه مجلس به دولت همراه با تشکیل هم‌زمان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم می‌تواند نویدبخش یک ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری مدیریت اجرایی مقبول باشد.

وی با اشاره به اینکه منطق خون‌خواهی در گفتمان انقلاب اسلامی است، گفت: با توجه  به ترور چند هفته گذشته شخصیت برجسته، رئیس دفتر سیاسی حماس شهید اسماعیل هنیه و مسئله انتقام از مسببین این جریان باید بدانیم که اصل انتقام مبنای قرآنی و فقهی دارد و این انتقام قطعاً انجام خواهد شد. 

رستمی با بیان اینکه در انتقام شهید هنیه کیفیت باتدبیر، هوشمندانه،‌‌ مبتکرانه و غافلگیرانه مهم است، افزود: بحمدالله رزمندگان ما چه در ایران اسلامی و چه در تمام جبهه مقاومت بارها و بارها نشان داده‌اند که عملیات‌هایشان تجلی و مظهر«یدُ اللَّهِ فَوْقَ أَیدِیهِمْ» بوده و است. 

این مقام مسئول به ابعاد جنایت به شهادت رساندن شهید هنیه اشاره کرد و گفت: یک بُعد آن این است که  در هر جنایتی مباشری است و سببی که مباشرین جنایت، قطعاً رژیم آدم‌کش صهیونیستی است و سبب اقوی از مباشر، شیطان بزرگ، طاغوت اعظم، سردمدار استکبار در عالم، آمریکا است. 

وی تصریح کرد: در این ۱۰ ماه اگر آمریکا پشتیبان رژیم صهیونیستی  نبود، اثری از این جنایت‌کار باقی نمی‌ماند، هر جا جنایتی هست، سبب اقوی از مباشر آن یعنی آمریکا است.

رستمی با اشاره به اینکه برخی از غرب‌گراهای داخلی بدانند با تطهیر آمریکا در همه جنایات آن‌ها شریک خواهند بود، تأکید کرد: اینکه ایران را به عدم واکنش توصیه می‌کنند این سخن جاهلانه و خائنانه است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که با ژست و تظاهر به عقلانیت، انتقام را هزینه‌دار معرفی می‌کنند، بدانند که هزینه ذلت و تسلیم به مراتب سنگین‌تر از مقاومت و ایستادگی است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از