حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:

رأی مجلس به کابینه پزشکیان حمایتی بود

رأی مجلس به کابینه پزشکیان حمایتی بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از نمایندگان پیام خود را از طریق عدم رأی اعتماد یا رأی پایین به وزرا منتقل کردند که این پیام نشان می‌دهد وزرا باید مراقب عملکرد آینده خود باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، به نقل از خبرگزاری « راه دانا»؛ سید مرتضی محمودی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رأی نمایندگان مجلس به کابینه پزشکیان، یک رأی حمایتی بود، گفت: هرچند که در مورد برخی از وزرا نکاتی وجود داشت و برخی از نمایندگان پیام خود را از طریق عدم رأی اعتماد یا رأی پایین به وزرا منتقل کردند. این پیام نشان می‌دهد که وزرا باید مراقب عملکرد آینده خود باشند.

 وی با اشاره به نطق پایانی پزشکیان که در آن از نمایندگان خواست همکاری و همراهی بیش‌تری داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان تحت‌تأثیر صداقت کلام و درخواست‌های وی، به وزرا رأی دادند. برخی وزرا نیز با رأی مرزی به کابینه پیوستند که این نشان‌دهنده نیاز به‌دقت بیش‌تر در وعده‌ها، توجه به نظرات نمایندگان، و بررسی نقدهای وارد بر عملکرد گذشته آن‌ها است.

 محمودی افزود: امروز وزرا در جمهوری اسلامی مقتدر و نظام اسلامی قدرتمند خدمت می‌کنند و رأی اعتماد از مجلسی گرفته‌اند که تمام رفتارهای آن‌ها را نسبت به انقلاب، نظام، خدمت به مردم، و وعده‌هایی که داده‌اند، زیر نظر دارد. در واقع، می‌توان گفت مجلس کار خود را انجام داد، با وجود همه نقدها و اشکالاتی که در برخی مواضع وجود داشت.

 وی با تأکید بر اینکه اکنون توپ در میدان دولت است، عنوان کرد: پزشکیان وعده‌هایی از جمله عدالت و خدمت به مردم داده‌اند و از مقام معظم رهبری نیز مایه گذاشتند که به نظر من ضرورتی نداشت و کار مناسبی نبود.

 این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به‌ هر حال دولت چهاردهم، دولت وفاق ملی به رهبری پزشکیان است که تحت حمایت جریان اصلاحات و اعتدال تشکیل شده است. البته با این رویکرد وفاقی که نشان دادند، بخشی از جبهه انقلاب را نیز تا حد زیادی در بخش‌های مختلف دولت با خود همراه کردند، اما این به معنای آن نیست که این دولت را ثمره نظر و خواست رهبری معظم انقلاب بدانیم؛ به‌هیچ‌وجه این‌گونه نیست.

 وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در همه دوره‌ها و برای تمامی رؤسای جمهور مشورت داده‌اند، بر اساس مشورتی که از ایشان خواسته شده است، اما هیچ‌گاه دستوری صادر نکرده و در امور دولت مداخله‌ای نداشته‌اند. این بار نیز همین رویکرد ادامه داشته و ما اجازه نداریم این دولت را ناشی از آرا و نظرات رهبر معظم انقلاب بدانیم.

 محمودی در پایان گفت: این دولت، دولت مستقل و موردنظر و پیشنهاد شده پزشکیان و یاران و همراهان وی است. با نظر و مشورت‌هایی که از رهبر معظم انقلاب و بزرگان کشور و نهادهای امنیتی و حاکمیتی گرفته‌اند، به یک اجماع رسیده‌اند که ما نیز به آن احترام می‌گذاریم، اما باید بدانند که از فردای روز رأی اعتماد و اولین جلسه کابینه، این دولت باید پاسخگوی مردم و عملکرد خود باشد و به‌طور حتم زیر ذره‌بین نمایندگان مجلس در طول این چهار سال خواهد بود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از