حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/29 شمسی | 2024/09/19 میلادی
رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی سمنان خبر داد:

رضوانِ میامی رکورددار بارش‌ها در استان سمنان

رضوانِ میامی رکورددار بارش‌ها در استان سمنان

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سمنان گفت: شهر رضوان میامی طی روزهای گذشته با ۵۰ میلی‌متر بارندگی رکورددار بارش‌ها در استان سمنان بود.

نادیا میرشجاع در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» در خصوص وضعیت آب‌ و هوایی استان سمنان، گفت: هشدار زرد هواشناسی تا پایان هفته بر اساس بارش باران، وزش بادهای شدید، رگبار و رعد و برق در اقصی‌نقاط استان سمنان به‌خصوص در مناطق شمالی، صادر شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌کل هواشناسی استان سمنان در ادامه افزود: سامانه بارشی تا پنج‌شنبه در استان فعال است و در ارتفاعات و مناطق شمالی و نیمه شرقی استان بار‌ش‌های پراکنده رگباری همراه با رعد و برق خواهیم داشت.

وی همچنین تصریح کرد: طی این هفته در ساعت بعد از ظهر و شب وزش بادهای شدید در نواحی شرقی و جنوبی استان سمنان پیش‌بینی شده است.

میرشجاع با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری‌شدن روان‌آب و سیلاب‌های نقطه‌ای به دلیل رگباری بودن بارش‌ها، بیان کرد: احتمال اختلال در تردد محورها به‌ویژه در نواحی شمالی و گردنه‌ها و مه‌آلودگی و کاهش دید افقی در محورهای شمالی و کوهستانی نیز وجود دارد.

این مقام مسئول به دلیل هشدار زرد هواشناسی از شهروندان خواست که توقف و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها نداشته و به ارتفاعات و نواحی کوهستانی صعود نکنند.

وی از افزایش دما طی هفته آینده در استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: از روز شنبه تا سه‌شنبه هفته آینده افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در سطح استان را خواهیم داشت.

میرشجاع با اشاره به اینکه آرادان با ۳۲ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان سمنان است، اظهار کرد: شهر رضوان میامی با حداقل ۶ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان سردترین نقطه استان به ثبت رسیده‌ است.

این مقام مسئول با بیان اینکه رکورد بیش‌ترین بارش استان سمنان در روزهای گذشته در شهر رضوان از توابع میامی با ۵۰ میلی‌متر ثبت شد، بیان کرد: بیش‌ترین سرعت وزش باد در ایوانکی گرمسار با ۱۹ متر بر ثانیه طی روزهای گذشته به ثبت رسیده است.

میرشجاع همچنین تصریح کرد: دمای شهرستان سمنان در روز گذشته به ۲۹ درجه سانتی‌گراد رسید و دمای حداقلی این شهرستان به ۲۱ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از