حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/06 شمسی | 2024/06/26 میلادی
امام جمعه شاهرود:

رعایت اخلاق در انتخابات ضروری است

رعایت اخلاق در انتخابات ضروری است

امام‌جمعه شاهرود گفت: رعایت اخلاق در انتخابات ضروری است و اعلام برنامه‌های یک کاندیدا اگر به تخریب سایرین و دو قطبی شدن جامعه منجر شود، منطقی و پسندیده نیست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شاهرود با گرامیداشت شهادت مظلومانه امام باقر(ع) آن امام را بعد از پدر بزرگوارشان امام سجاد(ع) عهده‌دار مبارزه با جریانات انحرافی داخل شیعه واسلام دانست و گفت: امام باقر(ع) علاوه بر این ویژگی هم داعیه‌دار مبارزه با طواغیت بود و‌ هم در قالب تربیت شاگرد یک تشکل منسجم هدفمند برای ماندگاری شیعه به‌وجود آوردند.

 امینی سپس با اشاره به موضوع مهم انتخابات پیش‌رو، تبلیغات صدا و سیما را مناسب و مطلوب ارزیابی کرد و با درخواست از نامزدها و طرفدارانشان برای پرهیز از اسراف در تبلیغات و چاپ عکس و بنر، مردم را به‌دنبال کردن برنامه‌های نامزدهای تبلیغاتی از طریق رسانه ملی دعوت کرد.

وی ادامه داد: نکته مهمی که نامزدها و طرفدارانشان باید مراقبت کنند این است که جو عمومی و روانی کشور به بهانه تبلیغات نباید بهم بریزد و طبق نظر رهبر معظم انقلاب رعایت اخلاق در انتخابات ضروری است و اعلام برنامه‌های یک نامزد اگر به تخریب سایرین و دوقطبی شدن جامعه منجر شود منطقی و پسندیده نیست.

امام‌جمعه شاهرود از کاندیداها درخواست کرد تا قبل از معرفی خود و برنامه‌های انتخاباتی، ابتدا مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند چراکه انتخاب بهترین رئیس‌جمهور با آرای بالا حاوی پیام برای دنیاست.

خطیب جمعه شاهرود مشارکت بالای مردم در انتخابات را حاوی برکات بسیار برای کشور دانست و افزایش اقتدار، ثبات، امنیت و مقبولیت ایران در جامعه جهانی را از جمله این برکات برشمرد واظهار کرد: همه تلاش کنند با در نظر گرفتن اصل مشارکت رئیس‌جمهوری منطبق با شاخص‌های اصلح انتخاب شود تا ان‌شاءالله راه شهید بزرگوار آیت‌الله رئیسی تداوم پیدا کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از