حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
در رسای شخصیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهچراغی؛

رمان «آقا سید محمد» رونمایی شد

رمان «آقا سید محمد» رونمایی شد

آیین رونمایی از رمان «آقا سید محمد» نوشته محمد اسماعیل حاجی علیان در راستای شخصیت و خاطرات حجت‌الاسلام المسلمین سید محمد شاهچراغی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، آیین رونمایی از رمان «آقا سید محمد» نوشته محمد اسماعیل  حاجی‌علیان در راستای شخصیت و خاطرات آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان و با حضور جمعی از مسئولین استانی صبح امروز در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی استان سمنان برگزار شد.

انتخاب مسیر زندگی خود را مدیون آیت الله شاهچراغی هستم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در این همایش با اشاره به شخصیت برجسته حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد شاهچراغی گفت: بنده انتخاب مسیر و زندگی و حضور خود در این راه را مدیون ارشادات حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهچراغی هستم و از کودکی در محضر وی  در مسجد عابدینیه کسب فیض می‌کردم.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت: در آن دوران با فهم و درک کودکی خود از وجود وی بهره‌مند شدم و از این بابت خدا را شاکرم.

بنا به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی؛ در باب شخصیت این روحانی برجسته کتاب‌های سیاسی گوناگونی نوشته شده اما این کتاب به جهت نوع نگارش و جذابیت در نوع خود بی‌نظیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان همچنین ابراز کرد که این کتاب با وجود تمام جذابیت‌ها و نگارش شیوا، تنها به برشی از زندگی این شخصیت وارسته پرداخته و سایر تجربیات و اتفاقات زندگی وی باید به قلم تحریر درآید که چندین کتاب خواهد شد.

آیت الله شاهچراغی نعمتی برای مردم سمنان است

سید محمدرضا هاشمی نیز در ادامه این آیین وجود عالمان برجسته در استان سمنان را منشأ خیر و برکات فراوان دانست و افزود: دیدار با حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد شاهچراغی همواره موجب آرامش خاطر برای بنده بوده است.

استاندار سمنان در ادامه ابراز کرد: سمنان از بین 120 شهر به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد و بخشی از این موفقیت به دلیل وجود افراد فاضل و برجسته‌ای همچون حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاهچراغی است.

نگارش این کتاب جذاب و روان است

محمد طاهریان نیز در پایان با اشاره به قلم روان این کتاب و جذابیت آن برای همگان گفت: نویسنده این کتاب چندین جایزه قلم زرین و جلال آل‌احمد را در یافت کرده و قطعاً این‌چنین نگارشی دورازذهن نبود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان دررابطه‌با ابعاد این کتاب نیز توضیح داد: این کتاب درعین‌حال که به خاطرات این روحانی برجسته در دوران تحصیل پرداخته به تاریخ شفاهی سمنان نیز اشاراتی داشته که بسیار قابل‌تحسین است.

وی در نهایت از علاقه آیت الله سید محمد شاهچراغی به فعالیت‌های کتاب‌خوانی خبر داد و افزود: وی همواره در ملاقات‌های شخصی از میزان رونق کتابخانه‌ها سؤال می‌پرسند که نشان‌دهنده علاقه وی به موضوع کتاب‌خوانی است.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از