حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/18 شمسی | 2024/07/08 میلادی
کارگردان نمایش "تاوان" در جشنواره راه ابریشم؛

روند فعلی برگزاری جشنواره‌های نمایش مناسب نیست

روند فعلی برگزاری جشنواره‌های نمایش مناسب نیست

کارگردان نمایش "تاوان" با انتقاد از روند فعلی برگزاری جشنواره‌های منطقه‌ای نمایش، گفت: این روش، دور از هدف اصلی برگزاری جشنواره است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، اصغر گروسی روز جمعه در حاشیه سومین روز جشنواره منطقه‌ای نمایش راه ابریشم در سمنان، رقابت برترین‌های جشنواره استانی در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای را اقدامی مفید برای روشن بودن چراغ تماشاخانه‌ها برشمرد و گفت: اتفاق عجیبی که در این دوره‌افتاده این است که شرایط اسکان مناسب برای گروه‌ها، فراهم نشده است.

 وی بیان کرد: گروه‌های نمایشی بعد از پیمودن مسافت‌های طولانی به مقصد می‌رسند و بعد از پایان اجرا باید بلافاصله برگردند که در این صورت اصلاً تعاملی بین آنها به وجود نمی‌آید و هدف اصلی جشنواره که دیدن کارهای دیگران، تعامل با یکدیگر و جریانات این‌چنینی است، مغفول می‌ماند.

 گروسی، با انتقاد از نبودن یک پلاتوی خوب و در خورِ مردم سمنان، افزود: وقتی جشنواره‌ای در استانی برگزار می‌شود یکی از نقاط قوت آن، مشخص‌شدن کمبودها و نقص‌ها است که این امر به توسعه نمایش کشور کمک می‌کند.

 کارگردان نمایش"تاوان" افزود: تداوم برگزاری جشنواره‌ها و برعهده گرفتن چالش‌های آن از جانب مسئولان، زمینه‌ساز اقدامات سازنده برای استان‌های میزبان است.  

 گروسی گفت: با شرایط اقتصادی فعلی، تداوم نمایش بدون تهیه‌کننده و حمایت دولت و ارگان‌ها، میسر نیست و اگر بودجه‌ای در نظر گرفته می‌شود باید به مدیران کل ابلاغ و جوایز و کمک‌های اعتباری طبق قانون در حین برگزاری و یا بلافاصله بعد از اجرای جشنواره، پرداخت شود.

منبع:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از