حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
در هفته دفاع مقدس صورت گرفت؛

رونمایی از کتاب قائمون در سمنان

رونمایی از کتاب قائمون در سمنان

کتاب قائمون (روایت تصویری حضور رزمندگان استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس) رونمایی شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، «عبدالرحیم فریدون» مشاور عالی استاندار سمنان در ستاد همایش بزرگداشت سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان سمنان، در آئین جشن بیعت و رونمایی از کتاب «عکس قائمون» که با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه سمنان، استاندار سمنان و جمعی از فرماندهان و پیش‌کسوتان دفاع مقدس در محل میدان جمهوری شهر سمنان برگزار شد، اظهار داشت: ستاد همایش بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان سمنان از زمان تأسیس تا کنون، همواره دو مأموریت جمع‌آوری آثار، مستندات و دست نگاشته‌های شهدای والامقام و همچنین بهره‌برداری و انتشار آثار جمع‌آوری‌شده را با جدیت در دستور کار خود داشته است.

 

 وی با تأکید بر اینکه تا کنون بالغ بر ۴۰۰ هزار قطعه عکس رزمندگان هشت سال دفاع مقدس استان به همراه ساعت‌ها فیلم دراین‌خصوص جمع‌آوری‌شده است، گفت: سیاست ستاد همایش بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان سمنان آن است که همچون کتاب‌های منتشر شده از اسناد و دست نگاشته‌های رزمندگان استان، لازم است تا زمینه بهره‌مندی عموم مردم از عکس‌ها و فیلم‌های جمع‌آوری‌شده نیز فراهم شود.

 

 فریدون تصریح کرد: پروژه تدوین و چاپ عکس‌های رزمندگان استان در هشت سال دفاع مقدس در قالب یک مجموعه مدون و تخصصی از سال ۱۳۹۵ آغاز شد.

 

 رئیس ستاد همایش بزرگداشت ۳۰۰۰ شهید استان گفت: کتاب قائمون تلاش مشترکی از انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس و ستاد همایش بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان است که با برگزاری جلسات و مراجعات مکرر به چاپ رسیده و در اختیار مردم قرار گرفت.

 

 فریدون تأکید کرد: در عملیات آماده‌سازی کتاب قائمون، بالغ بر ۱۲ هزار عکس مورد بررسی، تحلیل و انتخاب قرار گرفت که در نهایت پس از انجام امور فنی تعداد ۳۰۰ عکس خاص و موضوع دار رزمندگان استان در این کتاب پس از ۶ سال کار تخصصی به چاپ رسید.

 

 وی افزود: تمامی عکس‌های منتشر شده در کتاب قائمون، دارای شناسنامه و با مشخصات کامل در دو زبان فارسی و انگلیسی ارائه شده است.

 

 مشاور عالی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در مقدمه استانی چاپ شده در کتاب قائمون، تلاش شد تا استان سمنان در ابعاد مختلف بررسی و به مخاطبان کتاب، معرفی شود، اظهار داشت: از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی استان انتظار داریم تا بر اساس دستور استاندار سمنان با تهیه حداقل یک نسخه از کتاب قائمون و بایگانی سازی این کتاب در کتابخانه‌های ادارات، ستاد همایش بزرگداشت سرداران و ۳۰۰۰ شهید استان سمنان را در بسط و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یاری رسانند.

 

 وی در پایان یادآور شد: علاقه‌مندان به تهیه و خریداری این کتاب نفیس و فاخر می‌توانند به ستاد همایش بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید استان سمنان مراجعه کنند.



خبرگزاری دفاع مقدس


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از