حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است:

رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی اقتصادی

رژیم صهیونیستی در حال فروپاشی اقتصادی

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بازار‌های مالی و بورس آمریکا و رژیم صهیونیستی در وضعیت نزولی بی‌سابقه با زیان‌های تریلیون دلاری قرار گرفته در حالی که ایران هنوز یک موشک هم شلیک نکرده، امّا این رژیم در حال فروپاشی است.

ناصر امن‌زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اثر تهدید نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی  در پاسخ به اقدام جنایت‌کارانه برای ترور شهید هنیه بر بازارهای مالی و سهام گفت: بازارهای مالی سهام و بورس در همه کشورها حساسیت فوق‌العاده‌ای به وقایع مهم همچون جنگ و درگیری‌های امنیتی دارند و اُفت بسیاری را تجربه می‌کنند.

 کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه افزود: پس از برطرف‌شدن درگیری‌های نظامی بازارهای مالی به روند تعادلی بازمی‌گردند؛ اما دولت و سهام‌داران آن کشور با زیان‌های بسیاری مواجه خواهند شد و گاهی چرخ اقتصاد آن کشور فلج می‌شود.

امن‌زاده خاطرنشان کرد: بازارهای مالی به تمام وقایعی که به‌نوعی ریسک یا ابهامی را به بازار تحمیل کند واکنش نشان داده و حرکت کلی بازار سهام را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهند.

وی به اقدام جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی در ترور شهید هنیه اشاره کرد و افزود: خونخواهی و تنبیه رژیم اشغالگر حق مشروع ایران است و کل جهان از این موضوع آگاهی دارند؛ بنابراین پس از انتشار اخبار مبنی بر نزدیک بودن حمله ایران به رژیم صهیونیستی بازارهای مالی دنیا دچار ریزش‌های سنگینی شد.

بنا به گفته امن‌زاده: پس از تهدید ایران مبنی بر تلافی اقدام جنایت‌کارانه این رژیم، دو بورس اصلی آمریکا و رژیم صهیونیستی اُفت معناداری را تجربه کردند و نگرانی صهیونیست‌ها همچنان ادامه دارد؛ زیرا بازار‌های مالی و سهام این رژیم هنوز به روند تعادلی بازنگشته و اُفت مذکور ادامه دارد.

وی افزود: شاخص بورس اصلی داوجونز آمریکا که طی چهار ماه اخیر روندی صعودی داشت پس از افزایش ریسک جنگ و درگیری میان ایران و رژیم غاصب با ریزش 4/5 درصدی مواجه شد و در حال حاضر نیز به روال تعادلی نرسیده است.

امن‌زاده همچنین از اُفت شاخص اس‌ اند پی (S&P) خبر داد و گفت: شاخص اس اند پی دومین بورس آمریکا بود که طی ماه‌های اخیر روندی کاملاً صعودی داشت؛ اما پس از افزایش ریسک جنگ و درگیری میان ایران و رژیم جنایت‌کار با ریزشی بیش از 5/2 درصد مواجه شد.

وی بیان کرد: در روزهای متوالی واکنش در بازار‌های مالی غرب به اوج خود رسید و شاخص کل بورس بیش از 3/4 درصد ریزش را ثبت کردند و هنوز از هیجانات در بازار‌های مالی کاسته نشده است.

امن‌زاده ابراز کرد: بازار‌های مالی و بورس آمریکا و رژیم صهیونیستی در وضعیت نزولی بی‌سابقه با زیان‌های تریلیون دلاری قرار گرفته در حالی که ایران هنوز یک موشک هم شلیک نکرده؛ اما رژیم غاصب صهیونیستی  دچار فروپاشی است.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از