حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرخه:

زینب کبری(س) اسطوره واقعی جهاد تبیین بود

زینب کبری(س) اسطوره واقعی جهاد تبیین بود

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرخه گفت: حضرت زینب با تحمل سختی و شکنجه وظیفه تبیین فلسفه قیام عاشورا بر دوش کشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رجبعلی فرزین در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به نقش و مأموریت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در قیام عاشورا گفت: در واقعه عاشورا دو لشکر وظیفه دفاع از حریم ولایت را برعهده داشت، یک لشکر به فرماندهی حضرت ابوالفضل‌العباس و دیگری با فرماندهی حضرت زینب سلام‌الله‌علیها این مأموریت را بر دوش می‌کشید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرخه در ادامه با بیان اینکه وظیفه حضرت زینب در نهضت عاشورا همان جهاد تبیین بود، افزود: حضرت زینب (س) مأموریت داشت نام و راه امام حسین (ع) را زنده نگه داشته و مقابل تحریف و بدعت را بگیرد، لذا وی باتوجه‌به تجربه‌هایی که از فتنه‌های فراوان عصر پیامبر و دوران امامت پدرش علی علیه‌السلام و امام حسن مجتبی (ع) داشت، باید فتنه‌های علیه امام‌زمان خوبش را خنثی و به دفاع از حریم ولایت می‌پرداخت.

بنا به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرزین، وظیفه حضرت زینب حراست و انتقال فلسفه قیام عاشورا به نسل‌های بعدی و بیداری مسلمین جهان بود، به‌طوری‌که گروه‌های انقلابی فراوانی نظیر توابین و قیام زید بن علی از حرکت حضرت زینب نشئت گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه ناحیه سرخه با بیان اینکه حضرت زینب نمونه واقعی صبر و مقاومت است، اذعان داشت: این بانوی بزرگوار با سخنرانی‌های آتشین خود در مقابل یزیدان زمان سبب شد ظلم و جور آنها فاش شود و مردم نسبت به اهداف قیام عاشورا آگاه شوند، اگرچه خودش در این مسیر سختی و شکنجه را تحمل کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صفت حضرت زینب به‌عنوان عقیله بنی‌هاشم اذعان داشت: حضرت زینب عقل و درایت خود را از جد بزرگوارشان پیامبر اکرم (ص) به ارث بردند و این صفت بدین جهت به وی تعلق گرفت؛ چون با صبر و استقامت و بردباری مسائل و مشکلات را حل‌وفصل می‌کردند.

این کارشناس مذهبی در نهایت ابراز کرد: امروز نیز باید جوانان به تاسی از حضرت زینب (س) با جهاد تبیین و روشنگری وارد میدان شده و در این مسیر سختی‌ها را متحمل شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از