حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
طی سال جاری توسط بهزیستی انجام شد؛

ساماندهی ۲۱۵ کودک‌کار و خیابانی

ساماندهی ۲۱۵ کودک‌کار و خیابانی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان از ساماندهی و حمایت از ۲۰۵ کودک‌کار و خیابانی در مراکز تحت نظارت بهزیستی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان به ریاست ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکی، رئیس کارگروه کنترل و کاهش کودکان کار و خیابان شورای اجتماعی کشور، مدیرکل و معاون اجتماعی بهزیستی استان و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات کوثر استانداری برگزار شد.

 

در این جلسه محمود منطقی مدیرکل بهزیستی استان گزارشی از اهم فعالیت‌های بهزیستی استان در حوزه کودکان کار و خیابانی گزارشی ارائه و گفت: هم اکنون در استان سمنان یک مرکز شبانه‌روزی و نگهداری موقت از کودکان کار و خیابانی و دو مرکز روزانه آموزشی و حمایتی در حال ارائه خدمت به جامعه هدف هستند.

 

وی در ادامه از ساماندهی و حمایت از ۲۰۵ کودک‌کار و خیابانی در مراکز تحت نظارت بهزیستی در سال گذشته خبر داد و این آمار را در شش‌ماهه ابتدایی امسال ۲۱۵ نفر بیان و افزود: که از این تعداد ۹۴ درصد آنان را پسران و ۶ درصد را دختران متشکل شده و از سنین ۷ تا ۱۸ سال و ۸۲ درصد اتباع و ۱۸ درصد ایرانی هستند.

 

منطقی اهم فعالیت‌های ارائه شده در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان به کودکان کار و خیابانی را جذب، شناسایی، انتقال و نگهداری از کودکان، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه، فراهم کردن زمینه‌های تحصیل، ارائه آموزش‌های پیشگیری (خشونت، آزار، مواد مخدر)، برگزاری دوره‌های آموزشی،  ارائه آموزش‌های خودمراقبتی، پهنه‌بندی مناطق برای شناسایی و جذب کودکان، برگزاری جشنواره نقاشی، برگزاری پویش بهترین بابا، برگزاری جشنواره استعدادیابی و فراهم کردن حضور وی در مسابقات کشوری، برگزاری جشنواره عرضه تولیدات مادران کودکان کار، ایجاد گروه هنری تئاتر و نمایش از کودکان کار علاقه‌مند عنوان کرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان دستگاه‌های مسئول در امر ساماندهی کودکان خیابانی را نیروی انتظامی، دادگستری، شهرداری، کار و امور اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمه خدمات درمانی، تأمین اجتماعی، سازمان صداوسیما، جمعیت هلال‌احمر، آموزش‌وپرورش و کمیته امداد امام خمینی بیان و اذعان داشت: به‌منظور ارتقای سطح خدمات، کنترل و کاهش کودکان کار و خیابانی نیاز است کلیه این دستگاه‌ها در کنار هم و با هم‌افزایی و عدم موازی‌کاری فعالیت کرده تا شاهد گام‌های مؤثری در این راه باشیم.

 

وی در پایان گزارش خود ضمن تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری کلیه دستگاه‌های اجرای همکار در حوزه کودکان کار و خیابانی اشاره‌ای به اهم وظایف دستگاه‌های مسئول در امر ساماندهی کودکان خیابانی داشت.

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از