حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/07/25 شمسی | 2024/10/16 میلادی
بانوان ایرانی پیشتاز سبک زندگی اسلامی
کارشناس امور زنان و خانواده مطرح کرد:

بانوان ایرانی پیشتاز سبک زندگی اسلامی

کارشناس امور زنان و خانواده گفت: سبک زندگی اسلامی عامل اصلی ورود به تمدن اسلامی است که بانوان با نقش‌آفرینی می‌توانند آن را محقق سازند.

مریم آقایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی موجب هویت‌بخشی به زنان ایرانی شد، گفت: زنان پس از انقلاب توانستند به موفقیت‌های لازم دست یافته و جایگاه خود را در تمامی حوزه‌ها ارتقاء دهند.

کارشناس امور زنان و خانواده در ادامه افزود: در رژیم پهلوی به‌دلیل تقلید کورکورانه از غرب و سلطه‌گری حاکم در آن زمان، نگاه‌های فاسد و ساختگی غربیان استفاده ابزاری از زنان می‌شد که دیدگاهشان در آن زمان در همان سوءاستفاده باقی ماند.

آقایی با بیان اینکه حضور فعال زنان ایرانی در عرصه‌‎های مختلف، خط بطلان بر اندیشه‌های غربی کشید، اظهار کرد: حضور فعال بانوان نشان داد که اسلام و به‌ویژه فقه شیعه بهترین دفاع را از حقوق زنان دارد. 

به گفته وی، مقام معظم رهبری با معرفی الگوی سوم زن مسلمان و معرفی بانوی ایرانی به‌عنوان الگوی زنی که توانسته در کنار فعالیت اجتماعی و تحصیل در خانواده‌داری موفق باشد، توانستند جایگاه بانوی ایرانی را در دنیا ارتقاء ببخشند.

این کارشناس امور زنان و خانواده با اشاره به هویت بخشیدن به زن و تعریف جایگاه زنانه و مادری در اسلام بیان کرد: این هویت‌بخشی در لایه به لایه نظام اجتماعی سبب شده زنان بتوانند با یک آرامش واقعی وارد فرایند مشارکت اجتماعی شده و به‌خوبی نقش‌آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه مشارکت زنان در اجتماع درواقع نیازمند درکی نو از واقعیت‌های موجود است، گفت: با همه همراهی‌ها و بازبودن فضا برای رشد اجتماعی هنوز با رسیدن به مطلوب واقعی فاصله‌هایی وجود دارد که لازمه آن هموارشدن تمامی مسیر توسعه برای همگان است.

آقایی با تأکید بر اینکه دختران امروز باید از زنان دوران دفاع مقدس الگوگیری کنند، افزود: امروز باید تلاش کنیم الگوی دختران ما به‌جای سلبریتی‌های بی‌هویت به زنان برجسته و موفق تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن با جنگ شناختی و عملیات روانی به‌دنبال تغییر سبک زندگی جوانان و دختران ایران زمین است، بیان کرد: سبک زندگی اسلامی زمینه ورود به تمدن اسلامی است که باید مورد توجه بانوان قرار گیرد.

این کارشناس امور زنان و خانواده همچنین خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی در سبک زندگی اسلامی نقش‌آفرین و تمدن‌ساز هستند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از