حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
معاون حوزه علمیه خواهران استان سمنان:

سردار سلیمانی نماد محور مقاومت بود

سردار سلیمانی نماد محور مقاومت بود

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گفت: قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی تنها یک فرمانده نظامی نبود، او «نماد محور مقاومت» بود که پایه‌های جمهوری اسلامی بر آن بنا شده است.

معصومه کمشی کمر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» گفت: نقش حاج‌قاسم سلیمانی در پیروزی‌های جبهه مقاومت در مبارزه با استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل نقشی اثرگذار بوده که موجب شده از وی به‌عنوان نمادی از مبارزه با تروریسم در جهان یاد شود.

معاون حوزه علمیه خواهران استان سمنان تصریح کرد: فرمانده شجاع و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با داشتن تفکری نظامی، اندیشه استراتژیک و به‌مانند یک دیپلمات زیرک، به‌عنوان نیروی فعال در سیاست خارجی کشورمان نقش مهمی ایفا کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی برای جمهوری اسلامی تنها یک فرمانده نظامی نبود، او «نماد محور مقاومت» بود که پایه‌های جمهوری اسلامی بر آن بنا شده است.

کمشی کمر یکی از ویژگی‌ها و دلایل محبوبیت سردار سلیمانی در کنار جهاد چهل‌ساله را اخلاص، تواضع و فروتنی عنوان کرد و افزود: به‌رغم پایان جنگ و تمهید شرایط برای حضور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و سایر عرصه‌های مدیریتی هیچ‌گاه از رسالت اصلی خویش غافل نشد و همواره تلاش کرد در راستای مسئولیت قانونی و تخصص خود فعالیت کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مردم و مسئولان بر این باورند که اخلاص در عمل، کار برای‌خدا، اخلاق‌مداری با وجود بالاترین جایگاه نظامی و سیاسی، توجه به خانواده‌های معظم شهدا به‌خصوص فرزندان شهدای مقاومت و از همه مهم‌تر تفکر بالای رزمی و نظامی و تلاش شبانه‌روزی برای آزادی جهان اسلام از سلطه استکبار جهانی و تکفیری‌ها عامل اصلی محبوبیت و شکوه سردار سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی است.

کمشی کمر در ادامه تصریح کرد: خصوصیات بارز سردار موجب شده پس از ۴ سال از عروج این شهید والامقام همچنان مردم در غم ازدست‌دادن ایشان به سوگ بنشینند و در عزای سردار دل‌هایشان اشک ماتم بریزند. 

وی خاطرنشان کرد: حاج‌قاسم یکی از صدها بزرگ‌مردی است که در سایه مکتب امام و رهبر انقلاب رشد کرد، به بلوغ رسید و جهانی را تحت‌تأثیر خود قرارداد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان اظهار کرد: حاج‌قاسم با شهادتش نشان داد راهی که او و یارانش در سراسر جهان از سال‌ها پیش آغاز کرده‌اند ادامه خواهد داشت؛ چراکه او بی‌تردید پایه‌گذار "مکتب مقاومت" است.

کمشی کمر خاطرنشان کرد: شهید سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی یک الگوی کامل در پشتیبانی از ولایت، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی و شجاعت در مقابل دشمنان اسلام و انقلاب است.

وی در ادامه افزود: شهید سلیمانی لباس مقدس سربازی را با هیچ پست و مقامی عوض نکرد؛ ازاین‌رو در حیات مبارک و پربارش و بعد از شهادتش نیز محبوب و عزیز همه جریان‌های فکری و سیاسی معتقد به جمهوری اسلامی ایران بوده و هست.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان خاطرنشان کرد: شهید حاج‌قاسم سلیمانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی تبدیل به یک جریان و چهره بین‌المللی مقاومت شد و مسیر دفاع از اسلام و آرمان‌های بلند انقلاب و خط جهاد و مقاومت را با شهادت و خون خود طراحی کرد.

کمشی کمر تصریح کرد: سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی الگوی کاملی از مجاهدت هوشمندانه و ایثار عارفانه بود که بابصیرت عمیق و درک صحیحی از شرایط و بحران‌ها در مسیر گسترش حق و عدالت و دفاع از اسلام حقیقی قیام کرد و در این راه با تبعیت خالصانه از رهبر و امام خویش از هیچ کوششی دریغ نکرد تا جایی که امروز در سراسر جهان وی را به‌عنوان سردار مقابله با ظلم جبهه استکبار جهانی و دفاع از مظلومان و مستضعفان می‌شناسند.


انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از