حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/02/19 شمسی | 2024/05/08 میلادی
امام جمعه سمنان:

سرنوشت مسلمانان در «اندلس» درس عبرت شود

سرنوشت مسلمانان در «اندلس» درس عبرت شود

امام‌ جمعه سمنان گفت: باید هوشیار باشیم به سرنوشت مسلمانان در «اندلس» که با توطئه دشمن دچار اختلاف و فساد شدند، دچار نشویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های  نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مصلای این شهر برگزار شد با اشاره به اجرای طرح نور توسط فراجا گفت: از تمام آحاد جامعه تقاضا دارم که با این طرح همراهی کنند و البته نیروهای فراجا می‌بایست با قول لین و مهربانی تذکر دهند که اثرگذار باشد.

امام جمعه سمنان در ادامه افزود: جامعه اسلامی به‌عنوان یک امانت به ما سپرده شده که می‌بایست از انحطاط و سقوط آن جلوگیری کرد و در مقابل دشمن که قصد دارد به روش‌های مختلف از پیشرفت جامعه اسلامی جلوگیری کند و با شایعه‌سازی و ایجاد تنش از اجرای طرح‌های این‌چنینی جلوگیری کند، ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به فتح اندلس اذعان کرد: این سرزمین سبقه طولانی در اسلام داشت که با پیشرفت‌های شگرفی همراه بود  و بسیاری از پیشرفته‌ای اروپا از این سرزمین نشئت می‌گرفت؛ اما به یکباره دشمنان با ایجاد اختلاف در بین مسلمانان و گسترش فساد توانستند بر این کشور چیره شوند، فلذا باید مراقب توطئه دشمن در فساد انگیزی بود.

مطیعی با اشاره به عملیات وعده صادق و نمایش اقتدار ایران در دنیا ابراز کرد: در این عملیات بیش از 20 کشور تلاش کردند که از رژیم صهوینیستی حمایت کرده و نگذارند که دچار اسیب شود، اما موشک های ایران توانستند از این سد دفاعی عبور کنند و با این نمایش اقتدار نفود ایران در دنیا افزایش یافت و در اجتماعات مختلف کشورهای اروپایی به ایران تبریک می‌گویند و عکس شهدای ایران را در دست می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به در پیشرو بودن روز کارگر بیان کرد: کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و در تحقق شعار سال نقش اصلی را برعهده دارند و حمایت از آنها نباید تنها محدود به هفته و یا روز خاصی شود؛ بلکه در طول سال باید مورد حمایت قرار گیرند.

امام جمعه سمنان با اشاره به شهادت علامه شهید مرتضی مطهری در روز 12 اردیبهشت و تقدیر از مقام معلم در این روز افزود: تربیت نسل‌های آینده کشور برعهده معلمان است و همه ما در طول عمر تحصیلی خود قطعاً از معلمانی که اخلاق اسلامی را به ما آموزش دادند تأثیر گرفته‌ایم و برای تکمیل این مسیر باید آموزش ‌و پرورش برای القای مهارت‌های تربیتی به معلمان دوره‌های آموزشی برگزار کند تا انتقال مفاهیم دینی به نسل آینده انجام شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از