حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/03/01 شمسی | 2024/05/21 میلادی
خداحافظی زودهنگام با هوای بهاری؛

سمنان گرم می شود

سمنان گرم می شود

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که دمای هوا از امروز در اکثر نقاط استان سمنان روند صعودی پیدا کرده و تا ۱۰ درجه نسبت به هفته قبل، افزایش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، نقشه‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که از امروز در اقصی‌نقاط استان سمنان شاهد افزایش دمای هوا خواهیم بود و جو پایداری در استان حاکم می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرد که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و نقشه‌های پیش‌یابی، روند افزایش پنج تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در استان سمنان ادامه دارد، همچنین اداره کل هواشناسی استان سمنان نیز ابر پراکنده و وزش باد به‌خصوص در شرق استان سمنان را برای امروز و فردا پیش‌بینی کرده است.

بنا به اعلام سازمان هواشناسی‌ سرعت وزش باد در نواحی شرقی استان سمنان طی امروز و فردا بیشتر خواهد بود، در مرکز استان سمنان شاهد آسمان صاف تا قسمتی ابری هستیم و پدیده خاص جوی مشاهده نمی‌شود. اوج افزایش دمای هوا در سمنان برای روز شنبه و یکشنبه هفته آتی خواهد بود.

بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان سمنان برای امروز ۲۶ و ۱۴ درجه بالای صفر اعلام شده است درحالی‌که در هفته گذشته در چنین روزهایی بیشینه و کمینه دمای هوای مرکز استان دست‌کم هفت درجه کمتر بود.

آسمان شاهرود نیز صاف تا قسمتی ابری است بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۳ و 6 درجه بالای صفر است و به تدریج بر میزان دمای هوا افزوده نیز خواهد شد. شاهرود امروز و فردا جو پایداری را تجربه خواهد کرد.

در دامغان آسمان نیمه‌ابری است و به‌مرور شاهد وزش باد شدید خواهیم بود. سرعت باد در روزهای یکشنبه و دوشنبه به بیشترین میزان خود یعنی بیش از ۲۵ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان برای امروز ۲۴ و هفت درجه بالای صفر اعلام شده و روند افزایش دما در دامغان هم از امروز اوج می‌گیرد.

کارشناسان هواشناسی استان سمنان برای دو روز آینده جوی پایدار، افزایش دما، افزایش ابر و در ارتفاعات و نواحی شمالی بارش‌های پراکنده را پیش‌بینی کردند. شرایطی که در گرمسار نیز مشاهده می‌شود آسمان این شهرستان صاف گزارش شده و بیشینه و کمینه دمای هوا ۲۹ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده است.

در دیگر نقاط استان سمنان نیز شرایط مشابه است و شاهد افزایش دمای هوا طی امروز و فردا خواهیم بود. وزش باد نسبتاً شدید از فردا در نواحی شرقی استان تنها پدیده قابل‌ذکر هواشناسی است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از