حالت تاریک
  • جمعه, 1403/06/30 شمسی | 2024/09/20 میلادی
امام جمعه سمنان:

سنت حسنه وقف در جامعه ترویج شود

سنت حسنه وقف در جامعه ترویج شود

امام جمعه سمنان گفت: متاسفانه شفاف‌سازی در خصوص وقف و موقوفات بسیار کم انجام گرفته و انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی گسترده‌تری نسبت به سنت حسنه وقف انجام پذیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان که در مصلی این شهر برگزار شد، با اشاره به سنت حسنه وقف گفت: متاسفانه شفاف‌سازی در خصوص وقف و موقوفات بسیار کم انجام گرفته و انتظار می‌رود فرهنگ‌سازی گسترده تری نسبت به سنت حسنه وقف انجام پذیرد.

 

امام جمعه سمنان به مطالبه تولیدکنندگان صنایع دستی اشاره کرد و افزود: باید تلاش شود زمینه فروش محصولات این افراد فراهم شد تا معضلات اقتصادی این قشر هنرمند مرتفع شده و حتی زمینه صادرات نیز برای آنها فراهم شود.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه کم کاری های زیادی در رابطه با شهدا و گرامیداشت آنها انجام گرفته،ابراز کرد: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل جوان وظیفه همگانی است و خوشبختانه شاهد برگزاری اجلاسیه شهدا در سال آینده در استان سمنان هستیم و هم اکنون در برخی شهرستانها در این راستا اجلاسیه‌هایی در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی کشف و خنثی کردن ۳۰ انفجار تروریستی و دستگیری ۲۸ نفر توسط وزارت اطلاعات، کشف ۴۰۰ بمب، دستگیری بیش از ۲۰۰ تروریست در کشور و چند تروریست در اروپا و آوردن آنان به ایران را از دیگر برگ‌های زرین اخیر نظام جمهوری اسلامی دانست.

 

وی اضافه کرد: شکست پروژه اغتشاشات هم برگ زرین دیگری بود که از تلاش‌های نیروی فراجا در این راستا و بصیرت مردم قدردانی می‌شود؛ همچنین آزادسازی ۶ میلیارد دلار از پول‌های نفت که به ناحق بلوکه شده بود و دولت موفق به آزاد شدن آنها شد برگ زرین دیگری از فعالیت‌های روزهای اخیر است.

 

امام جمعه سمنان با تبریک فرا رسیدن هفته هفته وحدت، ادامه داد: این هفته بهترین فرصت برای معرفی پیامبر اسلام به عنوان گل سرسبد هستی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی گفت: همانطور که در صدر اسلام تهمت‌هایی به پیامبر اسلامی‌ زدند، اکنون هم استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل با اقدام‌هایی از جمله قرآن‌سوزی تلاش می‌کنند از معرفی پیامبر اسلام به جهان جلوگیری شود.

 

وی در نهایت با اشاره به تلاش برای بیداری اسلامی، اظهار امیدواری کرد: در سایه وحدت و تحت امر رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار ایستادگی می‌کنیم و مشت محکمی بر دهان استکبار و صهیونیسم بین‌الملل زده می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از