حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/29 شمسی | 2024/05/18 میلادی
معاون آموزش ابتدایی استان سمنان خبر داد:

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از نیمه دوم اردیبهشت

آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از نیمه دوم اردیبهشت

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان از شروع ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه خبر داد و افزود: والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

آرزو مرادی‌نسب در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» ضمن اشاره به بازه زمانی ثبت‌نام کودکستان‌ها و پایه اول ابتدایی گفت: تاکنون برای ثبت‌‌نام در کودکستان زمانی تعیین و اعلام نشده؛ اما کودکستان‌ها می‌توانند در نیمه دوم اردیبهشت‌ماه برای ثبت‌نام اقدام کنند، البته تاکنون شهریه‌ای برای کودکستان در سال جاری تعیین نشده و شهریه اعلام شده به‌عنوان شهریه جاری خواهد بود.

معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان تصریح کرد: تعیین شهریه کودکستان‌ها در دستور کار اداره کل آموزش‌ و پرورش نخواهد بود و تعیین شهریه با توجه‌ به سامانه سازمان تعلیم‌ و تربیت تعیین و اعلام خواهد شد.

وی در رابطه‌ با مراحل ثبت‌نام پایه اول خاطرنشان کرد: در خبرها و جلسات حضوری مصوب شده است از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه والدین وارد سامانه  my.medu.ir شوند و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و نیاز به مراجعه حضوری به مدارس نخواهد بود.

مرادی‌نسب اظهار کرد: والدین برای ثبت‌نام فرزندان پایه اول دبستان می‌توانند در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه با دسترسی به اینترنت نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده و تعیین مدرسه مدنظر اقدام کنند.

معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان در توصیه به والدین خاطرنشان کرد: طبق تصمیمات جلسات برگزار شده با مسئولان از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir و بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به ثبت‌نام فرزندان خود اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: در موعد مقرر با ابلاغ بخش‌نامه و شیوه‌نامه ثبت‌نام از طرف وزارتخانه به مدارس اعلام و مدیران مدارس با مراجعه به سامانه نسبت به تکمیل مراحل بعدی ثبت‌نام دانش‌آموزان اقدام خواهند کرد.

این مقام مسئول در رابطه‌ با تعداد مدارس انتخابی توسط والدین در سامانه تصریح کرد: در سال گذشته والدین می‌توانستند دو مدرسه را جهت ثبت‌نام فرزندشان در سامانه ثبت کنند؛ اما با توجه‌ به مشکلات گذشته برای تعداد مدارس تصمیم‌گیری نهایی اعلام نشده است.

مرادی‌نسب در ادامه افزود: والدینی که بنا بر هر دلیل تمایلی به ثبت‌نام فرزندانشان در محدوده محل سکونت ندارند، می‌توانند در خردادماه با دردست‌ داشتن مستندات علت عدم ثبت‌نام در مدرسه به آموزش پرورش شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان اظهار کرد: پس از ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس مربوطه از طریق تماس یا سامانه پیامکی زمان مراجعه به مدرسه را به والدین اعلام خواهند کرد و والدین می‌بایست در زمان اعلام شده به مدرسه مراجعه کنند.

وی در رابطه‌ با مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: برای مدارس غیردولتی محدودیتی برای ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها و پایه اول نخواهیم داشت مگر اینکه ظرفیت تعداد دانش‌آموزان از طرف مدارس غیردولتی تکمیل شده باشد؛ بنابراین والدینی که تمایل دارند فرزندانشان در مدارس غیردولتی ثبت‌نام کنند در اسرع‌ وقت اقدام کنند.

مرادی‌نسب در خصوص ظرفیت مدارس محدوده سکونت دانش‌آموزان ابراز داشت: مدارس دولتی محدوده سکونت دانش‌آموزان موظف به ثبت‌نام خواهند بود و چنانچه والدین در این زمینه دچار مشکل شدند می‌توانند به اداره آموزش پرورش شهرستان مربوطه مراجعه تا مشکل آنان دراسرع‌ وقت مرتفع شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: برای رفاه حال دانش‌آموزانی که پدر و مادر آنان کارمند هستند در صورت تقاضای والدین ثبت‌نام دانش‌آموز در محدوده اشتغال پدر و مادر انجام خواهد شد.

معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان در پایان تصریح کرد: والدین قبل از ثبت‌نام می‌بایست سنجش دانش‌آموز را انجام داده باشند در غیر این صورت ثبت انجام نخواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از