حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/03/27 شمسی | 2024/06/16 میلادی
امام جمعه دامغان:

سید محرومان در راه انقلاب ثابت قدم بود

سید محرومان در راه انقلاب ثابت قدم بود

امام‌ جمعه شهرستان دامغان گفت: شهید رئیسی یکی از آن شخصیت‌های ثابت‌قدمی بود که در طول سال‌های خدمتش در مسئولیت‌های مختلف خوش درخشید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رستمیان در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انسان‌های شجاع ثبات‌قدم است، گفت: شهید رئیسی یکی از آن شخصیت‌های ثابت‌قدمی بود که در طول سال‌های خدمتش در مسئولیت‌های مختلف خوش درخشید.

امام جمعه دامغان با بیان اینکه شهید رئیسی انسانی مسئولیت‌پذیر، متواضع و خدوم بود که برای خودش شأنی جز خدمت قائل نبود، افزود: شجاعت رئیسی هم در صحبت‌هایش و هم در اقدام‌هایش و همچنین در تمام وعده‌هایی که داده بود تا آنجایی که امکان داشت قابل رویت است، البته در برخی موارد مشاهده می‌کنیم وعده‌ها داده می‌شود؛ اما زمینه برای اجرای آن فراهم نمی‌شود.

رستمیان با بیان اینکه ولایت‌پذیری موضوعی است که باید به آن تأکید شود، اظهار کرد: در طول این تاریخ، مشاهده می‌کنیم که بعضاٌ رئیس‌جمهورهای مختلفی که دراین جایگاه خدمت قرار گرفته بودند تا حدودی مطالبات مقام معظم رهبری را بر زمین می‌گذاشتند، اما به نظر می‌رسد تنها رئیس‌جمهوری که سعی کرد مطالبات حضرت آقا بر زمین نماند آیت‌الله رئیسی بود که این نشانه ولایت‌پذیری‌اش است.

وی در ادامه ابزار کرد: اگر بخواهیم یک صفت و یا ویژگی برجسته و شاخص شهید آیت‌الله رئیسی را بیان کنیم و همه بر آن صحه بگذارند و هیچ‌کس نتواند منکر آن شود مردمی و متواضع بودنش است.

به گفته امام‌ جمعه دامغان، روزهای پنج‌شنبه و جمعه که به‌قاعده باید زمان استراحت باشد؛ اما سفرهای استانی در این روزها رئیس‌جمهور هیچ‌گاه ترک نشد.

وی به بیان خاطره کوتاهی در زمان سفر آیت‌الله رئیسی به استان سمنان اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی سفر رئیسی یک‌روزه بود؛ اما چون مطالبه و درخواست شد برای حضور رئیس‌جمهور در شهرستان دامغان برای اینکه به مطالبات مردم پاسخ دهند و این دیدار مردمی صورت بگیرد تصمیم گرفت که یک روز بماند فقط به این خاطر که ۴۰ دقیقه با مردم دیدار داشته باشد که این ویژگی‌ها جای بسی قدردانی دارد و راز محبوبیت شهید رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور در میان مردم همین است.

بنا به گفته رستمیان، اتفاق ناگواری که در شب میلاد امام رضا (ع) افتاد و عنوان هشتمین رئیس‌جمهور و در شب میلاد هشتمین اختر تابناک دعوت حق را لبیک گفت و این سانحه اتفاق افتاد و در مسیر جهاد و خدمت جان خودش را فدا کرد، همه این‌ها پاداشی است که امام رضا (ع) به‌عنوان عیدی در این ایام به سید محرومان تقدیم کرد. 

وی در نهایت ابراز کرد: ان‌شاءالله راه نورانی این شهید را همه مسئولین و خدمتگزاران ادامه دهند و همه تلاش کنند تمام زحماتی که وی متحمّل شد در جهت آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اصلاح امور مخصوصاً امور اقتصادی، محقق شود.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از