حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
مسئولین در رابطه با فرودگاه سمنان پاسخگو بودند:

شکوفایی ظرفیت‌های سمنان در گرو رونق پروازهای داخلی

شکوفایی ظرفیت‌های سمنان در گرو رونق پروازهای داخلی

سمنان با دارابودن جمعیت بیش از ۷۰۰ هزار نفری مشتاق به سفرهای زیارتی و سیاحتی، جاذبه‌های گردشگری در نقاط مختلف، بالاترین سرانه دانشجویی نسبت به جمعیت و بیش از ۲ هزار واحد صنعتی با تولیدات متنوع و نیروی کار ساده است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، درباره توجیه رونق فرودگاه سمنان می‌توان گفت که استان سمنان دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه جاذبه‌های گردشگری و صنعتی است و تداوم پروازهای فرودگاه سمنان موجب شکوفایی و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برای درآمدزایی و رونق اقتصادی می‌شود.

 حسین شجاعی با اشاره به اینکه برقراری پرواز از این فرودگاه بین‌المللی به مقصدهای داخلی در مرحله رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی است، گفت: شرکت فرودگاهی تأمین زیرساخت‌ها را برعهده دارد و برقراری پرواز به مقصدهای داخلی و خارجی نیازمند همراهی و تلاش مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رایزنی با آژانس‌های مسافرتی است.

 تلاش برای ایجاد تنوع مقصد پرواز

 نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برقراری پرواز به چابهار، عسلویه و کیش در دست پیگیری است، گفته بود: برای پرواز از مبدأ سمنان به مقصد دمشق نیز با طرف سوریه‌ای مذاکره شده است.

 عباس گلرو با اشاره به برقراری پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهدای سمنان به مقصد نجف، افزوده بود: ایجاد این فرودگاه سمنان و برقراری پرواز به مقصد نجف اقدامی ارزشمند در توسعه استان سمنان است.

 نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه خاطرنشان کرد: برقراری پرواز از فرودگاه سمنان به حج تمتع در سال آینده با اهتمام ویژه در دستور کار است.

 چرا فرودگاه در سمنان لازم است؟

 بر اساس آمار، استان سمنان دارای جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفر است که از این جمعیت حدود ۲۰۰ هزار نفر مربوط به شهرستان سمنان، حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت مربوط به مهدی‌شهر، حدود ۱۶ هزار نفر مربوط به سرخه، ۹۵ هزار نفر جمعیت مربوط به دامغان، حدود ۱۴ هزار نفر مربوط به آرادان و ۷۸ هزار نفر مربوط به گرمسار است که جمع‌بندی داده‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از جمعیت استان کمتر از یک ساعت با مرکز استان سمنان فاصله دارند و برای پرواز می‌توانند از فرودگاه سمنان در نزدیکی محل سکونت خود بهره ببرند.

 بر اساس اطلاعات سامانه مرجع دانشگاه‌های ایران، در استان سمنان ۲۳ مرکز علمی و دانشگاهی وجود دارد که نزدیک به ۷۰ هزار دانشجو و استاد و عضو هیات علمی دارند، البته در آمار گفته شده اطلاعات دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای لحاظ نشده است.

 دانشگاه سمنان دارای ۱۳ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، کارشناسی و کاردانی است و نزدیک به ۴۰۰ عضو هیات علمی دارد و دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز، بیش از ۳ هزار دانشجو دارد و هشت دانشکده، ۶ بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان‌های سمنان، دامغان، گرمسار، مهدی‌شهر، سرخه و آرادان را زیرپوشش دارد و این آمار خود توجیه دیگری بر ضرورت توسعه و تداوم فعالیت فرودگاه در سمنان است.

 این آمار نشان‌دهنده توجیه برقراری پرواز از فرودگاه سمنان است و اطلاع‌رسانی و درنظرگرفتن راهکارهای حمایتی مانند اعطای تسهیلات سفر، کسر بهای بلیت هواپیما از حقوق کارکنان دستگاه اجرایی به‌جای پرداخت نقدی، الزام سفر هوایی برای انجام کارهای اداری دستگاه‌های اجرایی، می‌تواند توسعه و تداوم پروازها را برای مرکز استان سمنان به ارمغان آورد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از