حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

شیطنت‌های رژیم صهیونیستی از سر استیصال است

شیطنت‌های رژیم صهیونیستی از سر استیصال است

کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت:رژیم صهیونیستی توان رویارویی مستقیم با ایران اسلامی را ندارد و این تحرکات تنها به دلیل شکست‌های پی در پی نظامی و دیپلماتیک این رژیم در منطقه است.

سید محمدحسن موسویان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران اسلامی در سوریه که منجر به شهادت هفت عضو ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شد، گفت: بر اساس معاهدات بین‌المللی کنسولگری جزو خاک هر کشور محسوب شده و این یک تجاوز رسمی به کشور ما قلمداد می‌شود.

بنا به گفته این  کارشناس و تحلیل‌گر مسائل سیاسی علل این حمله ناجوانمردانه به برخی اتفاقات رخ‌داده در چند روز اخیر برمی‌گردد که موجب خشم رژیم صهیونیستی و عقده‌گشایی بدین شکل شده است.

موسویان با اشاره  به شکست‌های پی‌ در پی نظامی و دیپلماتیک صهیونیست‌ها در منطقه تصریح کرد: شکست رژیم صهیونیستی با رأی مثبت شورای امنیت نسبت به آتش‌بس در نوار غزه و رأی ممتنع امریکا دراین‌خصوص و همچنین حضور رهبران حماس و جهاد اسلامی در ایران اسلامی و دیدار با مقامات عالی‌رتبه کشور در مجموع سبب ضعف جایگاه صهیونیست‌ها و انتقام‌گیری آنها بدین شکل شد.

وی همچنین ابراز کرد که قطعاً جمهوری اسلامی در بالاترین شکل ممکن به این جنایت پاسخ خواهد داد، اگرچه حذف کامل رژیم صهیونیستی از منطقه پاسخ نهایی است، اما در کوتاه‌مدت نیز با تدابیر فرماندهان ارشد نظامی کشور به این جنایت پاسخ داده خواهد شد.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در رابطه‌ با واکنش کشور ما به جنایت رژیم صهیونیستی و اینکه آیا کشور ما وارد جنگ مستقیم با این رژیم جعلی خواهد شد یا خیر، ابراز کرد: کشور ما سال‌هاست با این رژیم غاصب در تنازع به سرمی برد و این موضوع تازه‌ای نیست و گسست و استیصال امروز رژیم صهیونیستی نتیجه حمایت نظامی و معنوی ایران از جریان مقاومت در منطقه است که منجر به رفتارهای شتاب‌زده رژیم صهیونیستی شده است.

بنا به گفته موسویان، اما شکل انتقام باتوجه‌ به درگیری مستقیم این رژیم با کشور ما در حال حاضر بستگی به نظر فرماندهان ارشد نظامی کشور دارد؛ اما آنچه که قدرمسلم است این است که این پاسخ نباید احساسی و به‌ دوراز منطق باشد.

وی در نهایت باتوجه‌ به بحث‌های عنوان شده که رژیم صهیونیستی قصد دارد کشور ما را وارد جنگ نظامی مستقیم کند، توضیح داد: زمانی که این رژیم متوحش توان رویارویی با جنبش حماس و نیروهای مقاومت لبنانی و فلسطینی را در باریکه غزه ندارد قطعاً به دنبال تقابل با کشور قدرت‌مندی مانند ایران نیست و تنها این تحرکات از ضعف و استیصال این رژیم نشئت می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از