حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/13 شمسی | 2024/10/04 میلادی
شیوع  تب دَنگی با سرما کاهش می‌یابد
مدیر پیشگیری با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

شیوع تب دَنگی با سرما کاهش می‌یابد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشكی استان سمنان گفت: با کاهش دما و شروع فصول سرد سال، آمار ابتلا به تب دَنگی کاهش پیدا خواهد کرد.

 محمدناصر رهبر در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»  درباره وضعیت بیماری تب دَنگی در فصل پاییز و زمستان گفت: با کاهش دما و سردشدن هوا فعالیت پشه آئدس نیز کاهش پیدا خواهد کرد پس بنابراین ابتلا و مشاهده تب دَنگی هم کاهش پیدا می‌کند.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه تب دَنگی با گزش پشه ایجاد می‌شود، افزود: علائم ویروس آنفولانزا با تب دنگی، سرماخوردگی و کرونا از نظر تشخیصی شبیه به هم هستند و ممکن است اشتباه گرفته شوند.

وی همچنین تصریح کرد: علائم این بیماری خفیف است و چهار تا ۱۰ روز بعد از گزش پشه ظاهر خواهد شد و در عرض یک هفته نیز بهبود می‌یابد.

رهبر با بیان اینکه تب دنگی با مسافرت هم در ارتباط است، اظهار کرد: این بیماری بیشتر در کسانی دیده می‌شود که به کشورهای آلوده مسافرت کرده باشد و یا اطرافیانش دچار این بیماری شده باشند.

این مقام مسئول در خصوص شناسایی این بیماری در سطح استان سمنان گفت: شیوع تب دَنگی در سمنان تابه‌حال مشاهده نشده و حتی خود پشه هم صید نشده است.

وی در خصوص موارد ابتلا به ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس کرونا از زمان پیدایش خود تاکنون، جهش‌های مختلفی داشته و با علائم متفاوتی همراه بوده که در حال حاضر موارد کرونا در سطح استان کاهش پیدا کرده است؛ اما موارد مثبت وجود دارد و تقریباً غالب موارد خفیف و سبک است.

رهبر با بیان اینکه علائم کرونا خفیف هستند و علائم آن مشابه آنفلوانزا و سرماخوردگی است، گفت: رایج‌ترین علائم این ویروس گلودرد، سرفه، گرفتگی و آبریزش بینی است.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: باید افراد مبتلا به ویروس کرونا تست انجام دهند؛ ولی به نظر می‌رسد که افراد مبتلا معمولاً تست نمی‌دهند.

 وی با بیان اینکه کرونا دیگر علائم نگران‌کننده‌ای ندارد، اظهار کرد: بیماران در صورت بروز علائم شدید حتماً به پزشک متخصص بیماری‌های عفونی مراجعه کنید.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از