حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/13 شمسی | 2024/10/04 میلادی
۳۹ کشور جهان مصرف‌کننده کالاهای صادراتی سمنان
مدیرکل گمرک استان سمنان خبر داد:

۳۹ کشور جهان مصرف‌کننده کالاهای صادراتی سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه کالای ۱۳۴ شرکت تولیدی و صنعتی استان سمنان به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: ۴۰ کالای تولیدی این شرکت‌ها به ۳۹ کشور مختلف صادر شده است.

مرتضی حاجیان‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به اینکه ۲۰۰ هزار تُن کالا طی سال جاری از گمرک استان سمنان به کشورهای دنیا صادر شده است، گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان طی ۶ماهه سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۱۵ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه ارزش کالاهای صادراتی از گمرک استان بیش از ۸۳ درصد نسبت به سال گذشته بیش‌تر شده است، افزود: از لحاظ وزنی نیز شاهد رشد ۳۲ درصدی کالاهای صادراتی استان سمنان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه ۱۳۴ شرکت تولیدی و بازرگانی در استان سمنان بیش از ۴۰ کالای تولیدی خود را صادر می‌کنند، بیان کرد: شرکت‌ پتروپالایش آکام، کلران، کندر، سیم و کابل، سیمان شاهرود از جمله شرکت‌های صادراتی استان سمنان هستند که به خارج از کشور محموله صادر می‌کنند.

حاجیان‌نژاد با بیان اینکه ۳۹ کشور دنیا میزبان کالاهای تولیدی و صادراتی استان سمنان هستند، افزود: کالاهای تولیدی استان سمنان به عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان، روسیه و … صادر شده است.

این مقام مسئول همچنین تصریح کرد: کربنات‌سدیم، نمک، کاشی و سرامیک، مواد شوینده، ظروف یک‌بارمصرف، سیم و کابل و… در زمره کالاهای صادراتی استان سمنان به خارج از کشور است.

بنا به گفته مدیرکل گمرک استان سمنان، ارزش هر تُن کالای صادراتی استان سمنان به ۵۷۲ دلار رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

حاجیان‌نژاد ضمن بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۲۴ میلیون دلار از خارج کشور به استان سمنان وارد شده است، تصریح کرد: طی مدت مذکور این کالاها از نظر ارزش ۳۴ درصد و به لحاظ وزن ۳۳ درصد رشد داشته‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۴۰ نوع محصول مختلف به استان سمنان وارد شده است، افزود: انواع قطعات ترانسفورماتور، انواع کمپرسور، ماشین‌آلات خط تولید، نوار فلزی و... عمده محصولات وارداتی به استان سمنان را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه واردات استان از ۲۳ کشور جهان انجام شده است، گفت: ترکیه، چین، آلمان، کره و امارات در صدر لیست بازار واردات گمرک استان هستند.

حاجیان‌نژاد از درآمد ۲۳۵ میلیارد تومانی گمرک استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اظهار کرد: درآمد گمرکی استان نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد افزایش داشته است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از