حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/08 شمسی | 2024/09/29 میلادی
صبر همسرم مثال‌زدنی بود
همسر شهید علیرضا ابراهیمی:

صبر همسرم مثال‌زدنی بود

همسر شهید علیرضا ابراهیمی گفت: صبر و توکل به خدا از ویژگی‌های بارز شخصیتی همسرم بود و با وجود مشکلات متعددی که در زندگی داشتیم اما او صبور بود.

فاطمه ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، با اشاره به ویژگی بارز شهید، گفت: بودن در کنار جوانان یکی از مهم‌ترین کارهای شهید بود که از ظرفیت جوانان استفاده ‌می‌کرد چرا که در سپاه مشغله زیادی داشت و جوانان بازوی او برای انجام فعالیت‌ها بودند.

همسر شهید علیرضا ابراهیمی در ادامه افزود: شهید در محله کریم اهل ‌بیت امام حسن مجتبی (ع) زندگی می‌کرد و بسیجی پایگاه مقاومت بسیج همان محله  بود و در آنجا فعالیت می‌کرد.

وی درباره نحوه جبهه رفتن این شهید بیان کرد: خودش علاقه زیادی برای اعزام به جبهه داشت و پدر و مادرش هم رضایت کامل داشتند که علیرضا به جبهه برود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه همسرش علاقه شدیدی به فرزندشان داشت، اظهار کرد: شهید به پسر خودش تأکید کرده بود که رفتن به مساجد و هیأت مذهبی و نماز جمعه را ترک نکند و سرلوحه زندگی خودش قرار دهد‌.

این همسر شهید با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید بیان کرد: صبر یکی از ویژگی‌های بارز شهید بود که با توجه‌ به اینکه مشکلات زیادی هم در زندگی داشتیم؛ ولی صبور بود و به‌هیچ‌عنوان اهل غیبت نبود.

وی در خصوص حضور شهید در عملیات‌های متعدد هشت سال جنگ تحمیلی ابراز کرد: شهید ابراهیمی در عملیات‌های مرصاد، والفجر ۸ شرکت داشت و با دشمنان اسلام به نبرد پرداخت و نهایتاً در سال ۶۳ و عملیات والفجر ۸ در منطقه‌ فاو شیمیایی شد.

بنا به گفته همسر شهید، وی موقع رفتن گفته بود که ای‌کاش کمی بیش‌تر می‌ماندم و بیش‌تر برای این انقلاب زحمت می‌کشیدم همان‌طور که خون‌های زیادی برای این انقلاب داده شد.

ابراهیمی در خصوص نحوه شهادت همسرش نیز توضیح داد: از آنجایی که همسرم شیمیایی بود، بنده در لحظه شهادت کنارش بودم و ۱۴ اسفند ۸۶ حالش بد شد و تا رسیدن پزشک به فیض شهادت نائل آمد.

وی در خصوص وصیت شهید به فرزندش افزود: شهید برای فرزندش نوشته بود که دنیا، دنیای وانفسایی است سعی کنید همیشه در خط ولایت‌فقیه باشید و هیچ‌وقت رهبری را تنها نگذارید. 

 این همسر شهید خاطرنشان کرد: شهید تأکید بسیاری به امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر، خواندن نماز اول وقت و حفظ حجاب داشت و توجه به نیازمندان و رفع مشکلات آن‌ها نیز از دغدغه‌های این شهید بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از