حالت تاریک
  • جمعه, 1403/04/15 شمسی | 2024/07/05 میلادی
معاون گردشگری میراث فرهنگی استان سمنان خبر داد:

صدور نخستین گواهی‌نامه حرفه‌ای «گردشگری سلامت» در سمنان

صدور نخستین گواهی‌نامه حرفه‌ای «گردشگری سلامت» در سمنان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از صدور نخستین گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، مهدی قاسم‌زاده با اشاره به اهمیت گردشگری در حوزه سلامت، گفت: برای نخستین بار در استان سمنان، گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت برای دفتر خدمات مسافرتی شهر سمنان صادر شد.

 

وی با بیان اینکه این اقدام توسعه و رونق گردشگری را در استان به همراه دارد، افزود: این گواهی‌نامه برای فعالیت در حوزه جذب گردشگران داخلی و خارجی به‌منظور ارتقای سلامت و درمان صادرشده است.

 

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: وجود توانمندی‌های متعدد پزشکی، چشمه‌های آبگرم و معدنی، غارهای نمک و... همگی از ظرفیت‌های عظیم گردشگری سلامت در استان سمنان هستند که با این نوع گردشگری و جذب گردشگران کشورهای خارجی می‌توان ارزآوری داشت.

 

قاسم‌زاده ضمن دعوت از دفاتر خدمات مسافرتی استان سمنان برای دریافت گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت گفت: دفاتری که نسبت به اخذ این گواهی‌نامه اقدام می‌کنند، می‌توانند تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه اخذ رویداد، تهیه بلیت، رزرو محل اقامت، مراکز درمانی طبیعی، مراکز پزشکی و درمانی مجاز و هرگونه خدمات گردشگری با رعایت قوانین و مقررات فعالیت کنند و این خدمات را به گردشگران داخلی و خارجی ارائه دهند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از