حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
فعال عرصه عفاف و حجاب:

طرح «نور» زمینه‌ساز احیای عفت عمومی است

طرح «نور» زمینه‌ساز احیای عفت عمومی است

فعال عرصه عفاف و حجاب گفت: هدف از اجرای طرح « نور» مقابله با هرنوع بدحجابی منجر به فساد و احیای عفا عمومی در جامعه است.

معصومه آقایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به اجرای طرح  «نور» در کشور گفت: رعایت عفاف در جامعه اسلامی از سوی تمامی ارکان اجتماع  لازم و سبب ایجاد امنیت پایدار برای همگان خواهد شد.

این فعال عرصه عفاف و حجاب در ادامه افزود: حجاب ابزاری است که مانند یک بازدارنده قدرتمند عمل کرده و با حفظ حریم‌ها موجب ایجاد آرامش روانی در سطح جامعه خواهد شد.

وی همچنین ابراز کرد: بسیاری از افراد جامعه به دلیل ندانستن فایده رعایت حجاب نسبت به اجرای آن موضع می‌گیرند که می‌بایست با آگاه‌ کردن آنها البته با قول لین زمینه ترغیب آنها را به رعایت حجاب فراهم ساخت.

این فعال عرصه عفاف و حجاب ابراز کرد: هدف از اجرای طرح «نور» مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی و بدحجابی‌های منجر به فساد است که مأمورین فراجا با از خودگذشتگی و ایثارگری در خط مقدم این جبهه فعالیت می‌کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اگرچه براساس تبصره 638 قانون مجازات اسلامی کشف حجاب در معابر عمومی جرم‌انگاری شده و ضابطین قضایی می‌توانند در این مورد ورود کنند؛ اما هدف نیروهای فراجا قطعاً پرونده‌سازی و برخورد قهری نبوده و ایجاد امنیت و آرامش روانی در جامعه با اقدام سازنده اقناعی مدنظر است.

آقایی در نهایت بیان کرد که می‌بایست مأموران فراجا با نهایت دقت و توجه و رعایت شأن افراد در این حوزه ورود کنند که اگر به‌درستی صورت نگیرد سبب تشویش اذهان عمومی در جامعه خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در این میان مردم نیز باید با همراهی نیروهای فراجا و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر حمایت و پشتیبانی خود را از این طرح  اعلام کنند و نشان‌ دهند که برای احیای حیا و عفت در جامعه مهیا هستند.

این فعال عرصه عفاف و حجاب در نهایت ابراز کرد: بنیان خانواده با بدحجابی‌ها امروز به‌شدت تحت‌تأثیر قرار گرفته و اجرای این طرح برای احیایی عفت عمومی باید با پشتیبانی و همراهی همه عناصر و فعلان فرهنگی و دستگاه‌های مرتبط انجام شود تا بتوان به ایجاد جامعه اسلامی به معنای واقعی کلمه نزدیک شد.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از