حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش سمنان:

طرح کلاس‌گذاری محله‌محور در استان سمنان برگزار می‌شود

طرح کلاس‌گذاری محله‌محور در استان سمنان برگزار می‌شود

طرح کلاس‌گذاری محله‌محور از سوی معاونت سوادآموزی آموزش‌وپرورش سمنان در سراسر استان سمنان اجرا می‌شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»، زینب داودی در نشست مجازی رؤسا و کارشناسان سوادآموزی استان از اجرای طرح کلاس‌گذاری محله محور، خبر داد و گفت: این طرح باتوجه‌به این‌که استان سمنان در صدر جدول باسوادی کشور قرار دارد و شناسایی افراد محروم از سواد و کم‌سواد از مشکلات جدی حوزه سوادآموزی به شمار می‌رود، بنا بر تقاضای همکاران و آموزش‌دهندگان آغاز شده است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش سمنان افزود: در این طرح، مشخصات افراد واجد شرایط ساکن در محدوده فعالیت آموزش‌دهنده، تهیه و به‌تدریج در اختیار وی قرار خواهد گرفت تا با مراجعه به محل سکونت آن‌ها نسبت به شناسایی و جذب اقدام شود.

 داودی یادآور شد: یکی از مزایای این طرح، پالایش و واقعی‌سازی آمار باسوادی استان است که با اجرای صحیح و درست آن می‌توانیم آمار متقنی از سطح سواد استان به دست آوریم.

 وی در پایان سخنانش با اشاره به حجم ابلاغی بیش از ۲۰۰۰ نفری سازمان، اظهار داشت: با تمام توان و با استفاده از طرح‌های مختلف برای جذب حداکثری سوادآموزان و تحقق حجم ابلاغی تلاش خواهیم کرد و از اعضای شورای پشتیبانی سوادآموزی انتظار داریم تا با مساعدت و همراهی خویش، ما را در این مسیر، یاری رسانند.

 گفتنی است، در بخشی از این وبینار، رؤسای سوادآموزی و سنجش اداره کل به بیان نکات مهم در خصوص چگونگی کلاس‌گذاری، پالایش، نظارت، تبلیغ و ترویج و توجه به رویکرد فرهنگی همراه با آموزش پرداختند.


منبع: اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان

انتهای خبر/




لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از