حالت تاریک
  • سه‌شنبه, 1403/04/12 شمسی | 2024/07/02 میلادی
رئیس پلیس فتا استان سمنان:

عامل کلاهبرداری در تلگرام دستگیر شد

عامل کلاهبرداری در تلگرام دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری به بهانه حمایت‌های مالی یکی از بانک‌های کشور در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت؛ محمدرضا فدائیان اظهار داشت: یکی از شهروندان با دردست‌داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، در شبکه اجتماعي تلگرام با کانالی در خصوص حمایت‌های مالي یکی از بانک‌های کشور آشنا شدم و مقرر گرديد بنده به‌ازای اضافه نمودن عضو به کانال مربوطه پاداش دريافت نمايم.

رئیس پلیس فتا استان سمنان در ادامه بیان کرد: شاکی در ادامه گفت که طي چندين مرحله مدیر کانال اقدام به دريافت وجه از بنده نموده و من در مجموع مبلغ ۳۰۹ میلیون و ۸۳۰ هزار ريال به شماره کارت اعلامي واريز کردم ولیکن هیچ‌گونه خدماتي به بنده ارائه نگرديده است؛ لذا باتوجه‌به حساسيت موضوع، پرونده‌ای دراین‌خصوص تشکيل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

وی افزود: افسران سایبری پلیس فتا باتوجه‌به اظهارات شاکی و مستندات جمع‌آوری‌شده، اقدامات تخصصی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمین سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت فرد موردنظر در یکی از استان‌های کشور شناسایی گردید.

فدائیان ابراز داشت: با انجام اقدامات پليسي و رد زني صورت‌گرفته نسبت به شناسايي آدرس و مخفيگاه متهم اقدام و طي عمليات غافلگيرانه شخص مذکور در مخفيگاه خود دستگير و با صدور قرار وثيقه به ميزان ۲ ميليارد ريال روانه زندان گرديد.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۷۴۱ قانون مجازات اسلامی، بیان کرد: هرکس به طور غیرمجاز از سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل واردکردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده‎ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است؛ لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان از عموم مردم خواست تا در صورت مواجه‌شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.

پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

 

پایان پیام/

عامل کلاهبرداری در تلگرام دستگیر شد

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از