حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
امام جمعه موقت سمنان مطرح کرد:

غیبت امام عصر (عج) آزمونی برای مؤمنان

غیبت امام عصر (عج) آزمونی برای مؤمنان

امام جمعه موقت سمنان گفت: غیبت امام زمان (عج) آزمونی از جانب خداوند است تا به‌وسیله آن مؤمنان واقعی از مدعیان دروغین تشخیص داده شوند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با اشاره به زندگی امام زمان (عج) گفت: امام زمان (عج)، دوازدهمین و آخرین پیشوای شیعیان و فرزند امام حسن عسکری (ع) هستند و در ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری در سامرا متولد شدند.

امام جمعه موقت سمنان در ادامه افزود: امام زمان (عج) دارای فضایل برجسته‌ای هستند و با ویژگی‌هایی همچون عدالت، صداقت، تواضع و مهربانی شناخته می‌شوند و در روایات نیز آمده که ایشان در زمان ظهور، عدالت را در سراسر جهان برقرار خواهند کرد و ظلم و فساد را ریشه‌کن خواهند ساخت، همچنین، امام زمان (عج) به علم و دانش بی‌نظیری مجهز هستند و به تمام امور دینی و دنیوی آگاهی کامل دارند.

وی عنوان کرد: امام زمان (عج) در سن پنج‌سالگی پس از شهادت پدرشان امام حسن عسکری (ع)، به امامت رسیدند و به‌دلیل شرایط خاص سیاسی و اجتماعی آن زمان، امامت ایشان به‌صورت مخفیانه ادامه یافت.

مهدوی‌نژاد در ادامه بیان کرد: امامت مخفیانه امام زمان (عج) نه‌تنها به‌دلیل ترس از دشمنان و حکام عباسی بلکه برای حفظ جان و امامت حضرت بود و امام زمان (عج) در غیبت صغری تحت‌نظر چهار نایب خاص خود قرار داشتند که ارتباط بین ایشان و شیعیان را برقرار می‌کردند.

وی به حدیثی از پیامبر (ص) درباره امام زمان (عج) اشاره کرد و بیان داشت: پیامبر (ص) می‌فرمایند: «المهدی منا اهل البیت رجل من امتی اشم الانف، یملا الارض عدلاً کما ملئت جورا»؛ مهدی از اهل بیت (ع) من است، او مردی از امت من است، زمین را پر از عدل می‌کند همان‌طوری که از ستم پر شده است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به غیبت کبری امام زمان (عج) اظهار کرد: پس از پایان غیبت صغری، غیبت کبری آغاز شد که تاکنون ادامه دارد و در این دوره، ارتباط مستقیم با امام زمان (عج) قطع شده است و شیعیان باید با ایمان و انتظار ظهور حضرت زندگی کنند.

مهدوی‌نژاد با بیان اینکه دلایل غیبت امام زمان (عج) شامل چندین عامل مهم است، توضیح  داد: نخستین دلیل، حفظ جان حضرت از خطرات سیاسی و اجتماعی بوده و این غیبت به‌عنوان یک آزمون الهی برای مؤمنان تلقی می‌شود؛ آزمونی که نشان‌دهنده ایمان و صبر شیعیان در انتظار ظهور مهدی موعود است و علاوه بر این، غیبت به معنای آماده‌سازی جامعه برای پذیرش عدالت و اصلاحات جهانی است که با ظهور ایشان محقق خواهد شد.

امام جمعه موقت سمنان ابراز کرد: انتظار ظهور امام زمان (عج) یکی از اصول اساسی اعتقادات شیعه بوده و این انتظار نه‌تنها امید به آینده‌ای بهتر را در دل مؤمنان زنده نگه می‌دارد، بلکه آن‌ها را به تلاش برای اصلاح خود و جامعه تشویق می‌کند و پیروان حضرت همواره باید در راستای تحقق اهداف الهی و انسانی تلاش کنند و خود را برای ظهور ایشان آماده سازند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از