حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/02/17 شمسی | 2024/05/06 میلادی
دبیر ستاد امر به ‌معروف استان سمنان:

فراجا نرمش همراه با اقتدار را اجرایی کند

فراجا نرمش همراه با اقتدار را اجرایی کند

دبیر ستاد امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر استان سمنان گفت: قاطبه افراد کم‌حجاب با برخورد مناسب حجاب خود را رعایت می‌کنند و عده‌ معدودی عناد دارند و در این میان نیاز است که برخورد نیروهای فراجا ایجابی باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن انصاری‌نیا در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه ستاد امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر همواره حامی نیروهای فراجا در اجرای طرح‌های عفاف و حجاب بوده است، گفت: این نهاد به طرق مختلف مأموران فراجا را پشتیبانی کرده و قطعاً در اجرای هرچه بهتر طرح « نور» نیز حمایت قاطع خود را خواهد داشت.

دبیر ستاد امر به ‌معروف و نهی از منکر استان سمنان در ادامه ابراز کرد: برای تصویب هرسریع‌تر لایحه عفاف و حجاب در مجلس نیز چندین بار با همراهی استان‌های دیگر به مجلس شورای اسلامی نامه‌نگاری انجام گرفته، اما متاسفانه تصویب این لایحه در مجلس به کندی پیش می‌رود در حالی که تصویب آن می‌تواند پشتوانه محکمی برای نیروهای فراجا جهت اجرای بهتر و با قدرتمندتر طرح « نور» باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: البته مأموران فراجا باید با نرمش همراه با اقتدار و برخورد ایجابی رفتار کنند تا سبب معضلات اجتماعی بعدی نشود و خوشبختانه قاطبه مردم با رفتار خوش همراهی کرده و تذکرات را می‌پذیرند و تنها عده‌ای قلیل از سر عناد موضع می‌گیرند.

این مقام مسئول همچنین متذکر شد که این طرح نباید با فراز و نشیب و تنها در برهه‌ای خاص اجرا شود؛ بلکه می‌بایست در درازمدت و با قدرت ادامه پیدا کند تا تأثیر خود را داشته باشد.

وی بیان کرد که عموماً برخوردی که انجام می‌گیرد به تذکر شفاهی ختم می‌شود و به ندرت جریمه نقدی و اگر فردی در موارد خاص تنش ایجاد کند با دستگیری همراه است.

انصاری‌نیا در نهایت بیان کرد که رعایت حجاب علاوه بر اینکه‌ یک واجب شرعی است سبب می‌شود مظاهر یک کشور اسلامی در جامعه نمایان شده  و سبب جذب افراد به دین اسلام می‌شود و در حالت عکس و یک کشور با دین اسلام و مظاهر بی‌حجابی قطعاً نمی‌تواند سرلوحه یک کشور اسلامی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از