حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/04/13 شمسی | 2024/07/03 میلادی
فرماندار سمنان خبر داد:

فراهم بودن همه ظرفیت‌ها برای خدمت به زائران

فراهم بودن همه ظرفیت‌ها برای خدمت به زائران

فرماندار سمنان گفت: همه ظرفیت‌ها برای خدمت به زائران حرم مطهر رضوی در شهر سمنان برای روزهای پایانی صفر و روزهای آغازین ربیع‌الاول فراهم است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، محمد بهرامی با بیان اینکه عملیات اربعین در سمنان ۳۵ روزه است؛ گفت: به دلیل اینکه اراده خدمات به زائران و مسافران از ابتدای ماه صفر آغازشده و تا پنجم ماه ربیع‌الاول نیز ادامه دارد.

 

 وی افزود: در روزهای آغازین ماه صفر سیل عظیم زائرانی از شرق به سمت غرب کشور راهی کربلای معلا و زیارت اربعین هستند و در ایام پایانی صفر نیز شاهد جهش تردد به سمت شرق کشور و به‌ویژه به مقصد مشهد مقدس هستیم؛ به دلیل اینکه بازگشت مسافران اربعین مصادف می‌شود با مناسبت‌های ایام پایانی صفر و سالروز شهادت امام رضا (ع).

 

 فرماندار سمنان با بیان اینکه خیل عظیم جمعیتی از غرب کشور به سمت مشهد مقدس عزیمت می‌کنند و بعد از پایان ماه صفر نیز به سمت غرب کشور بازمی‌گردند اضافه کرد: بنابراین یک حرکت سه‌گانه رفت‌وبرگشتی در استان سمنان به‌ویژه شهر سمنان شکل می‌گیرد.

 

 بهرامی با بیان اینکه تقارن این ایام با روزهای پایانی شهریور و مسافرت‌های غیرزیارتی حجم کار را زیاد می‌کند تأکید کرد: ظرفیت‌ها باید برای خدمت‌رسانی و پذیرایی به این زائران و مسافران مهیا شود.

 

 وی عنوان کرد: در این راستا ما هم در خطوط ریلی که شامل ایستگاه راه‌آهن سمنان است و هم در جاده‌ها در مبادی ورودی، کمربندی، خروجی و محور سمنان - دامغان موکب را پیش‌بینی کرده‌ایم که این کواکب در کنار موکب‌هایی که در سطح شهر فعال است به زائران و مسافران خدمت می‌دهند؛ چراکه بخشی از مسافر از کمربندی و کنارگذر شهری عبور می‌کند و بخشی از مسافران نیز برای اسکان وارد شهر سمنان می‌شود.

 

 فرماندار سمنان با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و بارش‌های رگباری در این روزها خاطرنشان کرد: در این راستا هم سالن‌های ورزشی، تکایا و هیئات مذهبی و امامزادگان را به‌عنوان ظرفیت‌های اسکان مواقع بحرانی آماده کرده‌ایم و هم ستاد اسکان مدارس را تا روزهای پایانی شهریور برای اسکان مسافران در آماده‌باش قرار داده‌ایم.

 

 بهرامی با بیان اینکه در ایام پایانی صفر ۲۵ نانوایی در شهر سمنان تا ساعت ۱۰شب خدمات‌رسانی می‌کنند و سهمیه آرد این نانوایی‌ها افزایش داشته است، تصریح کرد: برای اولین‌بار در کشور دو نانوایی را ۲۴ ساعته و شبانه‌روزی کرده‌ایم که این نانوایی‌ها در میدان امام حسین (ع) و میدان امام رضا (ع) در پنج‌روز آینده شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند تا زائران و مسافران هر زمان که وارد شهر شدند؛ بتوانند نان تازه را تهیه کنند.

 

 وی با اشاره به اعلام آماده‌باش به تعمیرکاران و تعمیرگاه‌های کشیک، داروخانه‌ها و درمانگاه‌های کشیک جایگاه‌های سوخت‌رسانی شامل بنزین و "سی. آن. جی" برای خدمت‌رسانی به مسافران و زائران ایام پایانی ماه صفر تصریح کرد: از امروز مرخصی‌های مدیران شهرستان سمنان به مدت سه روز لغو شده و همه ظرفیت‌های شهرستان برای خدمت به زائران حرم مطهر رضوی و در مسیرهای رفت‌وبرگشت آماده است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از