حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/07/15 شمسی | 2024/10/06 میلادی
فرزندم مشتاق شهادت بود
پدر شهید علی‌اصغر صادقچه:

فرزندم مشتاق شهادت بود

پدر شهید علی‌اصغر صادقچه گفت: فرزندم مشتاق شهادت بود و می‌خواست همانند امام حسین (ع) جان خود را فدای اسلام کند.

محمدکاظم صادقچه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اهمیت دوران دفاع مقدس اظهار کرد: دوران دفاع مقدس برهه‌ای سرنوشت‌ساز در تاریخ ایران اسلامی بود و جنگ تحمیلی، نه‌تنها یک نبرد نظامی، بلکه آزمون ایمان و اراده ملت ما بود.

پدر شهید علی‌اصغر صادقچه در ادامه افزود: در این برهه، جوانان غیور و مؤمن این سرزمین، با عشق و ایثار به میدان آمدند و جان خود را فدای آرمان‌های والای انقلاب اسلامی کردند و پسرم یکی از آن جوانان بود که با شجاعت و غیرت به جبهه رفت و در راه دفاع از میهن و ارزش‌ها جان خود را تقدیم کرد.

وی عنوان کرد: او با ایمان راسخ به خداوند و عشق به اهل بیت (ع)، به جبهه‌ها رفت و در سخت‌ترین شرایط از خودگذشتگی نشان داد، هنگامی که برای آخرین‌بار او را بدرقه کردم، چشمانش پر از عزم و اراده بود. 

صادقچه با بیان اینکه دوران جنگ، پر از سختی‌ها و معضلات بی‌نظیری بود، بیان کرد: فقدان عزیزان، کمبود امکانات و غذا و فشارهای روحی و روانی، بخشی از واقعیت‌های تلخ آن زمان بود؛ اما این دشواری‌ها هرگز نتوانست عزم رزمندگان را سست کند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا با همت و اراده‌ای مثال‌زدنی، در برابر دشمن ایستادند و پیروزی‌های بزرگ را رقم زدند و در این میدان نبرد درس‌های بزرگی از ایثار و فداکاری وجود داشت که باید امروز نیز به نسل‌های آینده منتقل شود.

صادقچه با بیان اینکه وظیفه ما در قبال شهدا بسیار سنگین است، افزود: ما باید به نسل جوان بیاموزیم که ارزش‌های دینی و ملی را فراموش نکنند و برای آینده‌ای بهتر تلاش کنند و یاد شهدا نه‌تنها باید در دل‌ها زنده بماند، بلکه باید در عمل نیز تجلی پیدا کند.

وی در ادامه افزود: هر قدمی که ما در راستای پیشرفت و آبادانی کشور برمی‌داریم ادای دین به شهدا است؛ زیرا آن‌ها با خون خود برای ما آزادی و استقلال به ارمغان آوردند و اکنون نوبت ماست که با کار و تلاش این نعمت‌ها را حفظ کنیم.

پدر شهید علی‌اصغر صادقچه به فرازی از وصیت نامه فرزندش اشاره کرد و افزود: فرزندم مشتاق شهادت بود و می‌خواست همانند امام حسین (ع) جان خود را فدای اسلام کند.

وی ابراز کرد: هنگامی که فرزندم به جبهه اعزام شد ۱۶ساله بود و سرانجام پس از ۱۹۷ روز حضور در جبهه بر اثر اصابت ترکش در شرق دجله به شهادت رسید.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از