حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
خطیب جمعه سمنان:

مجلس قوی سنگ بنای اقتدار کشور است

مجلس قوی سنگ بنای اقتدار کشور است

خطیب جمعه سمنان گفت:مملکت خوب نیازمند قانون خوب، مجری خوب و نظارت خوب است و فلذا اگر مجلس به‌عنوان رکن قانون‌گذاری به‌درستی عمل نکند تمام بنای کشور ضعیف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی نژاد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر سمنان که در مسجد امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: موضوع اول در انتخابات میزان مشارکت است که باید فارغ از سلایق سیاسی مختلف آحاد جامعه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و با مشارکت حداکثری زمینه اقتدار و امنیت کشور را فراهم آورند.

امام‌جمعه موقت سمنان در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کشور ابراز کرد: اهمیت برگزاری انتخابات مجلس خبرگان به جهت جایگاه ولایت‌فقیه و رهبری در کشور است که اگر به این مجلس به‌عنوان رکن اصلی نظام توجه نشود و افراد فاقد صلاحیت در این مجلس ورود کنند باید منتظر تزلزل جایگاه ولایت‌فقیه در کشور بود.

بنا به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌نژاد دشمن به دنبال آن است که نشان دهد بین مردم و ولایت‌فقیه فاصله وجود دارد و می‌بایست با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی مشت محکمی بردهان یاوه‌گویان بزنیم.

وی همچنین در خصوص اهمیت مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: مملکت خوب نیازمند قانون خوب، مجری خوب و نظارت خوب است و فلذا اگر مجلس به‌عنوان رکن قانون‌گذاری به‌درستی عمل نکند تمام بنای کشور ضعیف خواهد شد و از سوی مجلس توان نظارت و ارزیابی عملکرد مسئولین را در تمام قوای مجریه دارد که می‌بایست باقدرت در این حوزه نیز ورود کند.

خطیب جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود از کاندیدهای مجلس شورای اسلامی در خواست کرد به‌دوراز تخریب و تهدید دیگران تنها به رقابت سالم و بیان توانمندی‌ها و دستاوردهای  خود بپردازند و از دادن وعده‌هایی غیرعملی و غیرواقعی به مردم اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدوی‌نژاد همچنین با اشاره به در پیش بودن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت گفت: فارغ از جشن‌هایی که برای امام عصر برگزار می‌شود باید زمینه‌سازی و آمادگی لازم برای ظهور فراهم شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری روز میلاد امام‌زمان (عج) به نام سربازان گمنام امام‌زمان ابراز کرد: امنیت و آرامش در کشور را مدیون تلاش‌های شبانه‌روزی این افراد هستیم، دشمن امروز از تمام امکانات خود برای ضربه‌زدن به‌نظام بهره می‌برد و این افراد مخلصانه برای ایجاد امنیت در کشور گام برمی‌دارند و باید قدردان آنها بود.

خطیب  جمعه سمنان درنهایت با اشاره به در پیش بودن روز امور تربیتی در هشتم اسفندماه بارز کرد: این ساختار باید در سطح مدارس تقویت شود تا از نفوذ دشمن در قلب و روح جوانان به‌واسطه فضای رها  شده تربیتی ضربه نخوریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از