حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
مدیرکل توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک خبر داد:

مجوز بیش از ۷ هزار مگاوات برق خورشیدی

مجوز بیش از ۷ هزار مگاوات برق خورشیدی

مدیرکل توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک گفت: مجوز و ابلاغ تولید ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق از انرژی خورشیدی و ۳ هزار مگاوات برق از انرژی بادی با استفاده از ظرفیت دانش‌بنیان شرکت‌های بخش خصوصی صادر شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛  جعفر محمد نژاد سیگارودی گفت: هم اکنون ظرفیت تولید برق کشور از انرژی خورشید حدود یک هزار و ۲۰۰ مگاوات در سال است که برای تولید ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق خورشیدی در ۱۰۰ ساختگاه کشور مناقصه با حضور شرکت‌های دارای توان مالی و فنی برگزار شده است و به‌زودی روند اجرایی آن تسریع می‌شود.

مدیرکل توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک سازمان سادپا (انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) در سمنان تصریح کرد: به‌منظور داخلی‌سازی تجهیزات موردنیاز نیروگاه‌های خورشیدی هم اکنون ۵ شرکت بخش خصوصی در کشور مشغول فعالیت هستند که تا پایان سال ۱۴۰۳ قابلیت تأمین تجهیزات بیش از یک هزار مگاوات در سال برق از این انرژی پاک را فراهم خواهند کرد.

 وی با تأکید بر پیگیری جدی وزارت نیرو برای تحقق تأمین ۱۰ هزار مگاوات برق از انرژی‌های تجدیدپذیر تا پایان دولت تصریح کرد: شورای اقتصاد اخیراً مجوز تأمین ۳ هزار مگاوات برق از انرژی بادی را نیز صادر کرد و طبق بررسی‌های سازمان سادپا در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه‌های بادی در کشور موجود است.

 محمد نژاد خاطرنشان کرد: ۲ شرکت بخش خصوصی فعال در کشور هم اکنون بیش از ۸۰ درصد تجهیزات موردنیاز ساخت و نصب توربین‌های بادی را داخلی‌سازی کرده‌اند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان سمنان


انتهای خبر/


لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از