حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان:

مدل حکومتی ایران اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

مدل حکومتی ایران اسلامی در دنیا بی‌نظیر است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان گفت: ایران اسلامی با دو رکن جمهوریت و اسلامی بودن عالی‌ترین مدل حکومتی را به دنیا معرفی کرد.

داود فیض در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان اینکه 12 فروردین تجلی مردم سالاری دینی و نمونه کامل برقراری دموکراسی در ایران اسلامی محسوب می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی دو رکن اساسی جمهوریت یعنی مردم پایه بودن و اسلامی یعنی متکی و مبتنی بر جایگاه دینی را دارد و به همین خاطر عالی‌ترین مدل حکومتی در دنیا محسوب می‌شود. 

عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان در ادامه با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بین دین و حاکمیت پیوند ناگسستنی وجود دارد، افزود: قید اسلامی بودن در تعریف نظام جمهوری اسلامی ایران بدان معناست که در تمامی ارکان و لایه‌های حکومتی کشور دین اسلام ساری و جاری است و روح  قوانین در این حکومت با اسلام پیوند خورده است و خوشبختانه تا به امروز گریزی از این موضوع وجود نداشته است.

فیض همچنین ابراز کرد:  ایران اسلامی مدل تازه‌ای از حکومت‌داری شیعی و دینی را به دنیا معرفی کرد و در سطح بین المللی نیز از  جهات مختلف تأثیرگذاری و قدرت این نوع حکومت را به نمایش گذاشت.

بنا به گفته این استاد دانشگاه مهم‌ترین دستاورد نظام مقدس اسلامی ایران طی سال‌های پس از انقلاب اسلامی، تعظیم شعار دینی و احیای دین در تمام ارکان کشور بوده و البته این به معنای نبود نواقص و مشکل نیست؛ بلکه باید به این نکته توجه شود  که شاکله نظام توحیدی و دینی است و موارد جزئی از مشکلات ارتباطی به اصل نظام نداشته و صدالبته قابل‌حل است.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: همان‌طور که حضرت امام خمینی (ره) در ابتدای وصیت‌نامه سیاسی خود بیان فرمودند که به پیروی از اهل‌بیت و مظاهر آنها افتخار می‌کنیم همچنان این مسئله در صدر و سرلوحه برنامه‌های کشور قرار دارد و پرداختن به مراسم‌های مذهبی و پیوند مردم ایران به اهل‌بیت بیانگر همین موضوع است.

فیض ابراز کرد که البته مردم ایران همانند ماهی در دریا از نعمت داشتن حکومت اسلامی بی‌خبر هستند؛ اما زمانی که از دید افراد بیرون از مرزها به کشور نگاه کنیم این تفاوت حکومت اسلامی ایران با دیگر مدل‌های حکومتی در دنیا قابل احساس است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از