حالت تاریک
  • چهارشنبه, 1403/06/28 شمسی | 2024/09/18 میلادی
رئیس ستاد اربعین ایران در عراق:

مراسم اربعین در کمال آرامش برگزار شد

مراسم اربعین در کمال آرامش برگزار شد

رئیس ستاد اربعین ایران در عراق گفت: مراسم اربعین ۱۴۰۳ در کمال امنیت و آسایش برگزار شد و خوشبختانه حادثه امنیتی تا پایان این مراسم نداشتیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا اباذری گفت: زائران ۷۰ کشور که در کربلا حاضر شدند در سلامت و امنیت کامل و به‌صورت روان در این پیاده‌روی شرکت کردند. 

رئیس ستاد اربعین ایران در عراق گفت: بر اساس اعلام مسئولان عراقی بیش از ۲۱ میلیون و ۴۸۰ هزار زائر در این ایام به کربلا رسیدند که بیش از 3/5 میلیون نفر آن‌ها ایرانی بودند.

رایزن فرهنگی ایران در عراق با تشکر از تلاش مسئولان، مراجع و نیرو‌های امنیتی عراق و همچنین مسئولان عتبات‌عالیات برای برگزاری این همایش جهانی که در امنیت و سلامت کامل برگزار شد، افزود: اربعین امسال در بیش‌تر موکب‌های عراق شاهد نماد‌های غزه و مردم فلسطین و حمایت اکثر موکب‌داران عراق از مردم فلسطین بودیم، این نشان از عمق بینش و بصیرت موکب‌داران است. 

وی همچنین تأکید کرد: به نظر ما از یکم تا ۱۰ صفر نباید اصرار کنیم که زائران به عراق بیایند، چون دولت و مردم و خادمان زوار و میزبانان اربعین در عراق آمادگی ندارند و باید برای سال بعد برای ۱۰ تا ۲۰ صفر حضور زائران را برنامه‌ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری صدا وسیما

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از