حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/04/14 شمسی | 2024/07/04 میلادی
با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛

«پاتوق یار مهربان» در دامغان افتتاح شد

«پاتوق یار مهربان» در دامغان افتتاح شد

مراسم افتتاح «پاتوق یار مهربان» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در دامغان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ مراسم افتتاح «پاتوق یار مهربان» دامغان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستمیان، امام‌جمعه دامغان؛ محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ سرهنگ مدرسی، فرمانده سپاه ناحیه دامغان؛ سرهنگ رنگ‌ریز، جانشین فرمانده نیروی انتظامی شهرستان دامغان؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ملکیان، رئیس اداره سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان، آزاده امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان؛ ابراهیم‌پور تقی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان؛ حمیده خو رزانی، معاون فرمانداری شهرستان دامغان و جمعی از کارکنان شهرداری دامغان در پارک ملت این شهر برگزار شد.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در مراسم افتتاح این مکان گفت: این کافه کتاب در حال حاضر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ساعت ۱۶ در پارک ملت فعال خواهد بود و امیدواریم با هماهنگی انجام‌شده به تعداد روزهای فعالیت آن در هفته اضافه شود.

محمد طاهریان با بیان اینکه همه مردم دامغان برای حضور در پاتوق یار مهربان دعوت هستند، افزود: ایجاد دسترسی آسان به کتاب و انس بیشتر جوانان و نوجوانان با کتاب‌خوانی، ارائه کتاب مناسب به مردم و تشکیل محیط صمیمی از اهداف گشایش پاتوق یار مهربان در دامغان است.

 وی همچنین گفت: مکان این پاتوق کتاب را شهرداری دامغان برای کار در حوزه کتاب اختصاص داده است که بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در موضوعات خانواده، دفاع مقدس، داستان و رمان، شعر و ادبیات در آن وجود دارد که امیدواریم در آینده به این تعداد افزوده شود.

 گفتنی است، پاتوق یار مهربان، محلی برای برگزاری دورهمی‌های صمیمی با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و نشست‌های کتاب محور بوده که باهدف ایجاد فضای اندیشه محور در پارک محل و در نتیجه، کاسته‌شدن از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی آغاز به کارکرده است. ایستگاه مطالعه کتاب و نشریه و نیز ایستگاه روزنامه‌خوانی از بخش‌های پاتوق یار مهربان است. این کار به همت کارگروه مردمی ترویج فرهنگ مسئولیت‌پذیری و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دامغان انجام‌شده است.

 در این برنامه از همکاری شهرداری دامغان و نیز چند تن از نیروهای اجرایی و خدماتی شهرداری به‌پاس همکاری و همراهی با این مجموعه مردمی، با اهدای تندیس و کتاب تقدیر به عمل آمد.


منبع: پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

انتهای خبر/

 


 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از