حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/06/18 شمسی | 2024/09/08 میلادی
رزمنده دفاع مقدس مطرح کرد:

مرصاد مدال افتخاری برای تیپ قائم سمنان

مرصاد مدال افتخاری برای تیپ قائم سمنان

رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه مرصاد مدال افتخاری برای تیپ قائم (عج) سمنان است، گفت: رزمندگان استان سمنان اولین نیروهایی بودند که سد راه منافقین در تنگه جهارزبر شدند.

 اسماعیل ادهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت» با اشاره به حضور نیروهای تیپ ۱۲ قائم (عج) استان سمنان در عملیات مرصاد، گفت: رزمندگان استان سمنان اولین نیروهایی بودند که سد راه منافقین در تنگه چهارزبر شدند.

 رزمنده دفاع مقدس با بیان اینکه نیروهای تیپ ۱۲ قائم (عج) مانع ورود منافقین به کرمانشاه شدند، افزود: اگر رزمندگان استان سمنان در آن منطقه نبودند، یقیناً کرمانشاه سقوط می‌کرد.

 وی با اشاره به حضور نیروهای مهندسی تیپ ۱۲ قائم در منطقه، اظهار کرد: نیروهای مهندسی تیپ قائم به فرماندهی شهید شاطری اولین نیروهای بودند که با مشقت فراوان توانستند خاکریزی روی تنگه چهارزبر احداث کنند.

 ادهم تصریح کرد: بلافاصله بعد از رسیدن نیروها شهید مهدی‌نژاد دستور داد که جاده اصلی کرمانشاه را ببندند و مانع پیشرفت نیروهای منافقین شوند.

 این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به نوع آرایش منافقین در این عملیات، گفت: گاهی سمت چپ و راست جاده را هدف قرار می‌دادند یک مقدار مکث کردیم شک کردیم که نیروهای خودی باشند و بعد متوجه شدیم که منافقین هستند.

 وی با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی چهارزبر از حساسیت بالای برخوردار بود، اظهار کرد: اگر یکی از منافقین به‌عنوان دیده‌بان می‌آمد و بالای این ارتفاعات می‌ایستاد می‌توانست کاملاً به منطقه مسلط باشد.

 ادهم با اشاره به اینکه منافقان قصد داشتند که در عملیات «فروغ جاویدان» از کرمانشاه و بعد در همدان و به سمت تهران حرکت کنند، بیان کرد: تا اسلام‌آباد که آمده بودند کسی مقابل آن‌ها ایستادگی و مقاومت نکرد و فقط رزمندگان سپاه و جهاد آن مناطق مقاومت کرده بودند و توانستند آن‌ها را  معطل نگه دارند.

 این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به امداد الهی در این عملیات، اظهار کرد: نیروهای منافقین وسط جاده بودند و نیروهای ما از بالا به سمت آن‌ها شلیک می‌کردند که یک گلوله به تانکر سوختی که نزدیک خاکریز میانه خط دشمن بود شلیک شد و موج آتش و انفجاری عجیبی ایجاد کرد.

 وی افزود: بعد از این انفجار دیگر دشمن کاملاً متوقف و بهت‌زده شد و خداوند منافقین را طوری هدایت کرد که ما به آن‌ها مسلط بودیم و دامنه کوه به اذن خدا طوری چیده شده بود که سنگ‌ها پناهگاهی برای ما بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از