حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/04/04 شمسی | 2024/06/24 میلادی
رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان دامغان خبر داد:

مشارکت چشمگیر دامغانی‌ها در اهدای خون

مشارکت چشمگیر دامغانی‌ها در اهدای خون

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان دامغان گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۲۵۴ نفر در این شهرستان جهت اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

سید مهدی تقوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص تعداد مراجعه‌کنندگان به پایگاه انتقال خون در شهرستان دامغان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۹ نفر از آقایان و ۲۲ نفر از بانوان جهت اهدای خون مراجعه کرده‌اند. 

وی با اشاره به اینکه ۸۴ نفر از مراجعه‌کنندگان به پایگاه انتقال خون در شهرستان دامغان برای نخستین‌بار موفق به اهدای خون شده‌اند، افزود: ۷۱ درصد اهداکنندگان مستمر بوده که این درصد از افراد طی سال ۲ بار موفق به اهدای خون شده‌اند.

 رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان دامغان تصریح کرد: از خون‌گیری‌‌هایی صورت‌گرفته از مراجعه‌کنندگان دامغانی به پایگاه انتقال خون ۲ هزار و ۴۲۷ واحد انواع فرآورده‌های خونی تهیه که ۳۳۰ واحد به بیمارستان ولایت دامغان و ۱۰۷ واحد به پایگاه خارج از استان و مابقی در پایگاه انتقال خون دامغان ذخیره شده است. 

وی با تأکید بر مشارکت بیشتر بانوان و جوانان در امر خداپسندانه اهدای خون گفت: ۶۴ درصد اهداء کنندگان خون در شهرستان دامغان دارای سن ۳۰ تا ۵۰ سال و ۱۸ درصد دارای سن ۱۸ تا ۲۹ سال هستند. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از