حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/04/17 شمسی | 2024/07/07 میلادی
میزبانی مشهد برای اختتامیه هشتمین اجلاسیه:

اجلاس"مجاهدان در غربت" با حضور ۴۰ کشور

اجلاس

هشتمین اجلاس بین‌المللی "مجاهدان در غربت" با حضور نمایندگانی از ۴۰ کشور و مسئولان کشوری و استانی ظهر امروز در تالار قدس حرم مطهر رضوی آغاز به کارکرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی مرآت، دبیر اجرایی اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت روز شنبه در حاشیه برگزاری این اجلاس به خبرنگاران گفت: هدف این اجلاس، شناساندن مجاهدان در غربت به نسل جوان باهدف الگوسازی برای آنهاست. علاوه‌برآن تجلیل و تکریم از حماسه‌آفرینان که در تاریکی و خفقان شیاطین زمان، مشعل هدایت و رهبری مسلمانان آزاده جهان را برافروختند، در زمره برنامه‌ها قرار دارد.

سید عمادالدین موسوی ادامه داد: این اجلاس با محوریت معرفی شخصیت و خدمات آیت‌الله سید عیسی طباطبایی نماینده حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در لبنان تشکیل شده است که با حضور چهره‌های شاخص گروه‌های مقاومت و همچنین نمایندگان و رؤسای پارلمان‌های کشورهای حوزه مقاومت، علما، فضلا و جمع زیادی از فرماندهان ارشد حزب‌الله و تأثیرگذاران عرصه مقاومت برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بخش اول و مقدماتی این اجلاس ۲۴ شهریورماه در دامغان برگزار شد که طبق برنامه قرار است بخش‌های دوم و سوم آن طی ۲ روز در مشهد اجرا شود.

دبیر اجرایی اجلاس بین‌المللی مجاهدان در غربت با بیان این که تاکنون اجلاس‌های اول تا چهارم مجاهدان در غربت در دامغان و سه اجلاس اخیر نیز در تهران برگزار شده است تصریح کرد: لبنان، فلسطین، سوریه، یمن، بحرین، عراق، موریتانی، نیجریه و پاکستان برخی از کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» در نجف به دنیا آمد. در نوجوانی به ایران آمد و در حوزه‌های علمیه دامغان و قم ادامه تحصیل داد و در سایه خفقان و ظلم دوره ستم‌شاهی، به لبنان عزیمت کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به‌عنوان نماینده امام خمینی (ره) در لبنان تعیین شد و پس از آن نیز مقام معظم رهبری وی را به این سمت منصوب کردند.

رونمایی از کتاب مربوط به زندگینامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید عیسی طباطبایی» نماینده امام و رهبری در لبنان و رونمایی از تمبر یادبود مربوط به جبهه مقاومت، از دیگر برنامه‌های هشتمین اجلاسیه بین‌المللی «مجاهدان در غربت» است.


خبرگزاری جمهوری اسلامی

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از