حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی
شاعر و پژوهشگر شعر آئینی:

مضمون شعر رهبری مقابله با فرعون زمان است

مضمون شعر رهبری مقابله با فرعون زمان است

شاعر و پژوهشگر شعر آئینی گفت: مضمون و مفهوم کلی شعر مقام معظم رهبری مقابله با رژیم صهیونیستی به‌عنوان فرعون زمان است.

حسینعلی جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ در خصوص غزل سروده شده توسط مقام معظم رهبری گفت: حضرت آقا از نوجوانی شعر می‌گفتند و تخلص «امین» را برای خودشان برگزیده‌اند و معمولاً در ابیات پایانی از این واژه استفاده می‌کنند.

این شاعر و پژوهشگر شعر آئینی در ادامه افزود: بیت دوم را مقام معظم رهبری خطاب به فرمانده سپاه سردار سلامی سرودند و به ‌نوعی اجازه و تکلیف در مورد پاسخ قاطع به رژیم صهیونیستی را برای وی بیان کردند.

وی همچنین بیان کرد که حضرت آقا در این شعر به داستان حضرت موسی و فرعون اشاره کردند و هدفشان این بوده است که بیان کنند فرعون زمان حاضر رژیم صهیونیستی است و نباید از مبارزه با این رژیم هراس داشت و برای مقابله با فرعون زمان باید از همان عصا یعنی تسلیحات نظامی پیشرفته بهره برد.

جعفری ابراز کرد: در هنگام عملیات «وعده صادق» عده‌ای دچار ترس شده بودند و جرئت رویارویی با این رژیم را به خود نمی‌دادند که مقام معظم رهبری با این غزل نشان دادند که نباید از عده دشمن ترس و واهمه داشت.

بنا به گفته جعفری برای ما مسلمانان مرگ در راه خدا و اسلام شهادت است و ترسی از آن نداریم؛ اما دشمنان و رژیم غاصب صهیونیستی از تهدید و امکان کشته‌شدن ترس دارند و در مقابل قدرت ما قطعاً آنها عقب‌نشینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مضمون کلی شعر مقام معظم رهبری به این نکته اشاره دارد که قدرت ما در نهراسیدن است، بیان کرد: جواب قاطع ایران به رژیم صهیونیستی که 20 کشور دنیا حامی آن بودند، کاربزرگی و شجاعانه‌ای بود که نشان‌دهنده توان و قدرت ایستادگی ما در برابر ظلم و استبداد است.

این شاعر همچنین در نهایت بیان کرد: مردم شجاع و دلاور یمن با دست‌ خالی در برابر رژیم غاصب صهیونیستی ایستادگی کردند و بندر ایلات را از  فعالیت ساقط کرده و اقتصاد رژیم صهیونیستی را دچار بحران کردند که این موضوع نشان‌دهنده این است که نهراسیدن و نترسیدن از قدرت پوشالی دشمن پیروزی را به همراه دارد. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از